میهن صنعت :

انتقاد نديمي از کاهش منابع مالي طرح هاي فولادي

میهن صنعت : عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح ها و پروژه هاي فولادي كشور با عقب ماندگي ناشي از عدم تزريق و تامين مالي روبرو هستند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح ها و پروژه هاي فولادي كشور با عقب ماندگي ناشي از عدم تزريق و تامين مالي روبرو هستند.
ايرج نديمي ، با بيان اينكه امسال از ميزان تزريق مالي در پروژه هاي فولادي به نسبت سال گذشته كاسته شده است، افزود: همين مسئله موجب شده تا طرح ها و پروژه هاي فولادي با عقب ماندگي ناشي از عدم تزريق مالي روبرو شوند.
به گفته وي،‌ منابع مالي پروژه هاي فولادي بايد به واسطه بهر گيري از منابع ارزي،‌ ريالي،‌ اوراق مشاركت،‌ آورده سرمايه گذار و يا استفاده از تسهيلات بانكي‌ تامين شوند.
نديمي با اعلام اينكه هم اكنون انگيزه كافي در بخش خصوصي براي مشاركت در طرح ها و پروژه هاي فولادي وجود دارد، اظهار داشت: علت عمده عدم پيشرفت طرح ها و پروژه هاي فولادي در كشور، نبود منابع مالي كافي است.
نماينده مردم لاهيجان و سياهكل در خانه ملت از تاثير قابل ملاحظه اجرايي شدن هفت طرح فولادي بر چهره اقتصادي استان هاي محروم سخن به ميان آورد و تصريح كرد: بدون شك اجراي طرح هاي مختلف فولادي در استان هاي كشور مي تواند تاثير مطلوبي را بر چهره اقتصادي اين استان ها داشته باشد.
به گزارش معدن نيوز،نديمي در ادامه ايجاد فرصت هاي مناسب شغلي و نيز فراهم آمدن تاسيسات زيربنايي و زيرساخت ها در استان هاي مختلف را از جمله اثرات مطلوب تحقق امر فوق برشمرد و يادآور شد: به همين منظور بايد گفت تحقق اتفاقات صنعتي بزرگ مي تواند زمينه تحول را در محدوده هاي محلي از جهات مختلف به همراه داشته باشد.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در خصوص تاثير مشاركت چيني ها در تامين مالي طرح هاي فولادي در پيشبرد اهداف صنعت فولاد كشور به موج گفت: بدون شك چيني ها با درنظر گرفتن منافع خود در اين طرح ها مشاركت خواهند كرد اما در مجموع بايد گفت، بهره گيري از فاينانس چيني ها به منظور اجراي هفت طرح فولادي براي كشور نيز، ثمرات و نتايج قابل ملاحظه اي را به بار خواهد آورد.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4726
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه