میهن صنعت:

انهدام بزرگترین شبکه فروش خودرو های لوکس قاچاق با اسنادجعلی در پایتخت

میهن صنعت: رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام بزرگترین شبکه جعل اسناد مالکیتی و قاچاق خودروهای لوکس خبرداد و گفت: در این عملیات 25 عضو اصلی باند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نقل از ایسنا سرهنگ عباسعلی محمدیان با اشاره به پیشرفت روزافزون تجهیزات و رشد جعل در زمینه‌های مختلف از انهدام بزرگترین شبکه قاچاق خودروهای لوکس و جعل اسناد مالکیتی، خبر داد و اظهار کرد: اعضای این باند پس از خرید خودروهای لوکس چند صدمیلیونی در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، پس از قاچاق این خودروها توسط لنج های کوچک به کشور، با استفاده از رخنه‌های حاشیه خلیج، خودروهای مذکور را به کشور وارد و در محل امنی در شهرهای جنوبی نگهداری می‌کردند.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر، همدستان دیگر این شبکه در شهر تهران، خودروهای لوکس مشابه خودروهای مذکور را شناسایی و با ثبت پلاک این خودروها، به همدستان جاعل خود در یکی از استان‌های شرقی کشور سفارش ساخت پلاک جعلی مشابه آن را می‌دادند؛ پس از انتقال پلاک‌های مجعول به شهرهای جنوبی، آن را بر روی خودروهای قاچاق نصب و سپس به تهران منتقل می‌کردند.

 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره اقدامات دیگر این باند، گفت: اعضای این باند با جعل مدارک خرید این خودروها از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی، از طریق اسناد جعلی خرید، خودروهای مذکور را به مراکز شماره گذاری برده و مراحل آن را به صورت قانونی طی می کردند؛ کارآگاهان با توجه به سرنخ‌ها موفق شدند اعضای این باند را با استفاده از تصاویر متهمان آن شناسایی و دستگیر کنند.

 

این مقام‌انتظامی با اشاره به اینکه اعضای این باند شش ماه اقدام به قاچاق و جعل اسناد مالکیتی خودرو می‌کردند، گفت: کارآگاهان پایتخت ظرف مدت یک ماه، تلاش شبانه روزی، این شبکه را شناسایی و 25 عضو اصلی آن را دستگیر و 27 خودروی لوکس را توقیف کردند؛ تحقیقات تکمیلی برای شناسایی ایعاد مجرمانه اعضای باند و نیز خودروهای فروخته شده با این روش همچنان ادامه دارد.

 

وی به شیوه جدید کلاهبرداران اشاره کرد و افزود: متاسفانه اخیراً مجددا شیوه خرید خودرو از طریق آگهی روزنامه و ارائه چک‌های بانکی و تضمینی توسط کلاهبرداران شیوع پیدا کرده که معمولا کلاهبرداران با استفاده از این شگرد به صورت قولنامه‌ای اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از شهروندان خواست برای خرید و فروش خودروها به مراکز مجاز مراجعه کرده و معاملات خود را در این مراکز انجام دهند و از معامله به صورت قولنامه‌ای بپرهیزند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=59412
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه