میهن صنعت :

بازگشت پادشاهی به مرسدس تا 2020

میهن صنعت : دیتر زچه، رییس شرکت دایملر در گفتگویی با یک روزنامه آلمانی اظهار امیدواری کرده است که مرسدس‌بنز تا سال 2020 از رقبای اصلی خود یعنی آئودی و بی.ام.و سبقت خواهد گرفت.

به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، او در مصاحبه با روزنامه «بوئرسن زیتانگ» چاپ شنبه گفت: من مطمئنم که ما نهایتا تا سال 2020 از رقبای خود پیشی خواهیم گرفت.

او گفت که امیدوار است این اتفاق در دوران مدیریت خودش بیفتد. قرارداد زچه در ماه دسامبر سال 2013 تمام خواهد شد اما انتظار می‌رود که این قرارداد در ماه فوریه حداقل به مدت سه سال تمدید گردد.

دایملر قول حداقل 2 میلیارد یورو (برابر با 2.6 میلیارد دلار) را داده است. این سرمایه از حذف برخی فرآیندهای تولید در مرسدس‌بنز حاصل شده و قرار است که تا آخر سال 2014 به کارخانه تزریق شود. دایملر در ماه اکتبر هشدار داده بود که سود به دست آمده از محصولاتشان نسبت به هدفی که داشتند، یک میلیارد یورو کمتر است.

زچه در این مصاحبه گفت که مرسدس در رقابت بازار خودورهای فشرده و کوچک و همچنین در بازار چین از رقبایش شکست خورده است.

با وجود بحران اقتصادی که دامن‌گیر سرتاسر اروپا شده است، خودروسازان لوکس آلمانی موفق شده‌اند که فروش و سود خود را با فروش محصولاتشان در ایالات متحده و چین همچنان حفظ کنند. ب.ام.و، آئودی و مرسدس‌بنز به دنبال افزایش رکورد خود در سال 2012 بودند و این موضوع در حالی است که اکثر رقیبان آن‌ها تنها به دنبال حفظ فروش حداقلی و فرار از ضرردهی هستند.

انتظار می‌رود که ب.ام.و در سال 2013 میلادی به دنبال افزایش قدرت و اعتبار خود در بخش خودروهای لوکس باشد. این کارخانه به احتمال خیلی زیاد در سال 2013، رشد فروش خود را با 1.54 ملیون دستگاه به 4.6 درصد خواهد رساند و رشد 1.1 درصدی آئودی با 1.44 میلیون دستگاه را شکست خواهد داد. این آمار توسط موسسه IHS تخمین زده دشه است.

بر طبق اطلاعات همین موسسه، مرسدس که در سال 2012 فروشی کمتر از آئودی داشت، امسال جایگاه دوم را با 1.46 میلیون دستگاه دوباره به دست خواهد گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8604
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه