میهن صنعت :

بانک ها قراردادهای خود را تمدید و یا ترمیم کنند

میهن صنعت : منابع صندوق توسعه ملی حدود50 میلیارد دلار ، معادل یک و نیم برابر کل منابع شبکه بانکی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد قاسم حسینی، قائم مقام صندوق توسعه ملی اعلام کرد: تاکنون 18 میلیارد دلار در وجه بخش خصوصی متقاضی در بخش نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهها، فولاد، سیمان و غیره مسدودی اعلام شده است.


وی در ادامه از انعقاد چندین قرارداد با بانک‌های کشور به مبلغ 32 میلیارد دلار برای پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی در مدت زمان دو سال از تشکیل این صندوق خبر داد و افزود: بانک عامل طبق ضوابط قرارداد به بخش خصوصی تسهیلات پرداخت می کند و متقاضیان از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی می شوند.

حسینی از تخصیص تسهیلات ریالی به بخش کشاورزی در سال 91-90 در ستادهایی با نام طرح توسعه کشاورزی با نرخ سود صفر درصد خبر داد و افزود: سال گذشته علاوه بر 10 درصد تخصیص تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی ، 10 درصد منابع وصول شده در سال 91 صندوق نیز به بخش صنعت در قالب تسهیلات ریالی با سود 16 درصد اختصاص یافت و سایت بهینه‌یاب مستقر در وزارت صنعت و معدن برای الویت‌ بندی پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی ایجاد شد.

وی یادآور شد : بانک هایی که با صندوق توسعه ملی قرارداد ندارند یا سقف پرداختی آنها به پایان رسیده‌ است ، می‌توانند با پیشنهاد به صندوق قرارداد خود را تمدید یا ترمیم کنند.

به گزارش اکو ویژن،‌ حسینی در خصوص پرداخت تسهیلات به شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور گفت: شرکت سایپا و ایران خودرو که بیش از 30 درصد سهام آنها زیرنظر بخش دولتی است طبق قانون از تسهیلات صندوق توسعه ملی نمی‌توانند استفاده کنند و در صورت واگذاری سهام خود، می‌توانند از تسهیلات ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی استفاده کنند .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16829
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه