میهن صنعت :

با دستمایه قرار دادن اوضاع شعار نسازیم

میهن صنعت : کمتر از 15 رو به برگزاری یازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و شرایط پیش رو اکثر نامزدها را با شعارهای اقتصادی روبروی مردم قرار می دهد و هر کدام گوشه ای از دغدغه های اقتصادی را نشان مردم می دهند و برنامه هایشان را بازگو می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کمتر از 15 رو به برگزاری یازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و شرایط پیش رو اکثر نامزدها را با شعارهای اقتصادی روبروی مردم قرار می دهد و هر کدام گوشه ای از دغدغه های اقتصادی را نشان مردم می دهند و برنامه هایشان را بازگو می کنند. چیزی که همیشه اقتصاد ما را با تهدید روبرو می کند و متاسفانه تداوم داشته نبود کارشناسانی است که خارج از خط و خط بازی برای التیام زخمهای اقتصادی قدم بردارند.

اما در حقیقت این شعارها نیستند که فرد را می سازند بلکه فرد است که شعارها را می سازد و آن را با توجه به شرایط موجود بنا می کند و فرآیند روانی حاکم بر افراد جامعه است که که زمینه ی قبول یا رد آن را فراهم می سازد. لزوم دستیابی به برنامه های مدون آن هم در شرایطی که هر روز منتظر شنیدن اخبار بد اقتصادی هستیم، مطالعه ی میدانی همراه با افرادی است که مهارت لازم را در پرداختن به این مسئله را دارند.

 در این میان یک قضیه که مهمتر از همه به نظر می رسد جلب اعتماد مردم و ترمیم شکاف به وجود آمده بین آنها و دولت است که مطمئناً این پاستور نشینها هستند که می باید اولین و بیشترین قدمها را بردارند.

بزرگترین دلمشغولیهای جوانان و خانواده آنان مسائلی از قبیل اشتغال، ازدواج، گرانی و تورم است که خوب می دانند اگر اوضاع همینی باشد که حالا هست کاری از دستشان بر نمی آید. نباید با استفاده از این نگرانیها رنگ شعارها را انتخاب کرد بلکه می باید ابتدا با ابزار مناسب به شناخت فرصتها رفت و تهدیدها را برطرف کرد سپس با نتیجه های به دست آمده ساز و کارها را معرفی نمود.

 نگاهی به  شعارهای اقتصادی در ایام فعالیت انتخاباتی  برخی از کاندیداها این شائبه را به وجود می آورد که با در دست داشتن این تئوریها چطور زمینه تجربی کردن آنها برایش فراهم نشده زیرا باالطبع هر دولتی برای بهتر شدنش از اندیشه های نو استقبال می کند.

متأسفانه شرایط به گونه ای پیش رفته که تنها با خرید چند قلم کالا نه با مطالعه دستمان می آید که اوضاع و احوال اقتصادی چطور است و این بر هیچکس پوشیده نیست. چرخه های اقتصاد کشور بخشهای صنعتی هستند که می باید فرهنگی برای آن تعریف شود یعنی فرهنگ صنعتی زیرا اقتصاد غیر نفتی برای محقق شدن نیاز مبرم به این بخش دارد.

بدیهی است که در هر برهه ای از زمان این مشکلات پیش رو هستند که لازمه ی گفتمان جدید قرار می گیرند اما نباید با وسیله قرار دادن این مشکلات سعی در ساخت چهره ای نامنطبق بر واقعیت داشت زیرا این کار اجرایی در بخشهای مختلف خواهد بود که چهره سازی می کند.

همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حرفی بزنیم که توانایی اجرا کردنش را داشته باشیم و این می باید الگوی عملی پرداختن به محور شعارها باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19442
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه