میهن صنعت :

بخشودگي دير کرد جرائم رانندگي در خرداد

میهن صنعت : رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا از اجرايي شدن بخشودگي ديرکرد جرايم رانندگي در همين ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سردار سرتيپ تقي مهري در نشست خبري گفت: بخشودگي جرايم فقط شامل ديرکرد جرايم تا پايان سال 94 مي‌شود و راننده بايد اصل جريمه را پرداخت کند.
وي افزود: براي بخشيده شدن جرائم ديرکرد تخلفات رانندگي تمهيدات لازم انديشيده شده است و به محض اينکه مصوبه مجلس ابلاغ شود، اجرايي خواهد شد.
سردار مهري گفت: ديرکرد جرايم شامل تخلفاتي است که به صورت تسليمي يا الصاقي صادر مي‌شود يا بعضاً جريمه‌هايي که راننده از دريافت برگه آن خودداري کرده است.
وي افزود: جرايمي که از طريق پليس به اطلاع شهروندان برسد و براي پرداخت آن اقدام نکنند دو برابر خواهد شد.
سردار مهري از مردم خواست از طريق سامانه اينترنتي Rahvar120.ir پيگير جرايم و تخلفات رانندگي خود شوند  و براي پرداخت آن اقدام کنند.
وي گفت: هموطنان مي‌توانند به صورت انتخابي جرايم را پرداخت کنند زيرا شايد توان پرداخت يکجاي جرايم را نداشته باشند بنابراين مي توانند به صورت چند مرحله‌اي تسويه کنند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا افزود: سامانه 1101202020 ميزان جرايم رانندگي را به اطلاع شهروندان مي رساند؛ همچنين با مراجعه به مراکز پليس+10 مي‌توان از ميزان جرايم رانندگي اطلاع يافت.
افزايش 11 درصدي خودروهاي نوشماره
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا، از افزايش 11 درصدي خودروهاي نوشماره در دو ماه نخست امسال در کشور خبر داد.
سردار سرتيپ تقي مهري گفت: پلاک گذاري موتورسيکلت هاي نوشماره نيز در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 43 درصد افزايش يافته است.
وي افزود: در مجموع موتورسيکلت ها و خودروهاي نوشماره در دو ماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 23 و نيم درصد افزايش افزايش يافته است.
سردار مهري از کاهش 6 درصدي صدور گواهينامه در دو ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
رئيس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت:‌ در دو ماه نخست سال گذشته 252 هزار گواهينامه صادر شد اما اين تعداد در دو ماه نخست امسال به 237 هزار مورد رسيده است.
پرايد عامل وقوع 23 درصد تصادفات فوتي در کشور
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: با استناد به آمارهاي موجود بيش از 23 درصد تصادفات فوتي با پرايد رخ داده است.
سردار سرتيپ تقي مهري افزود: تعاملات پليس و خودروسازان براي ارتقاي کيفي خودروهاي ساخت داخل همچنان ادامه دارد.
وي گفت: در حال حاضر که پرايد شماره گذاري مي شود نشان دهنده اين است که داراي استاندارد است اما ارتقاي کيفيت در اين خودرو بايد اثرگذار باشد.
سردار مهري افزود: نصب ترمز اي. بي. اس و کيسه هوا روي همه خودروهاي توليد داخل نتيجه استمرار همين تعاملات پليس و خودروسازان در سالهاي اخير است.
وي گفت: تا زماني که سازمان ملي استاندارد و محيط زيست گواهي استاندارد براي خودرويي صادر نکنند خودرو پلاک نمي شود.
سردار مهري درباره سند نمره و شناسنامه مالکيت خودرو نيز افزود: اسنادي که پليس صادر مي کند رسمي است .
وي با بيان اينکه پليس در بحث نقل و انتقال مالکيت خودروها کاملا قانوني عمل مي کند گفت: البته ثبت اموال منقول در دفاتر اسناد رسمي اختياري است اما کارت ماشيني که پليس صادر مي کند جزء اسناد قانوني محسوب مي شود.
سردار مهري درباره پرداخت جرائم رانندگي گفت: همه کساني که مي خواهند جرائم را پرداخت کنند مي توانند به صورت الکترونيکي و با استفاده از سامانه هاي بانکي به راحتي اقدام کنند اما از نظر به روز نبودن آمار جرائم قبول داريم که بايد اين اختلاف به حداقل برسد و به روز رساني شود.
وي افزود: جريمه هايي که به صورت تسليمي در اختيار رانندگان قرار مي گيرد به روز رساني سامانه را با کندي روبرو مي کند که اميدواريم به زودي با دست افزارهاي الکترونيکي که در اختيار افسران پليس است ، اختلاف زماني به حداقل برسد و سامانه آن برخط شود.
سردار مهري همچنين از راه اندازي سامانه سامانه يکپارچه معاينه فني کشور (سيمفا) در وزارت کشور خبر داد و گفت: اين سامانه پس از بررسي هاي فني و ارتباطات برخط تخلف خودروهاي فاقد برگ معاينه فني را ثبت مي کند .
وي افزود: اين سامانه براي اعمال جريمه خودروهاي فاقد برگ معاينه فني در نظر گرفته شده و به صورت مکانيزه تخلف هاي معاينه فني را کنترل مي کند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: در سال گذشته 9 درصد خودروها فاقد برگ معاينه فني معتبر بودند اين در حاليست که در دو ماه نخست امسال تعداد اين خودروها به هشت درصد رسيده است.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=84909
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه