صندوق بین‌المللی پول:

بدهی‌های سنگین کشورهای صنعتی اقتصاد جهان را تهدید می‌کند

میهن صنعت : رییس صندوق بین المللی پول تاکید کرد افزایش چشمگیر و سنگین بدهی کشورهای توسعه یافته بزرگترین تهدید علیه اقتصاد جهانی است.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از فارس به نقل از پایگاه اینترنتی فرانس پرس، کریستین لاگارد در حاشیه نشست مشترک مقامهای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در توکیو تاکید کرد افزایش چشمگیر و سنگین بدهی های کشورهای توسعه یافته بزرگترین تهدید علیه اقتصاد جهانی است .

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد افزایش بدهی های کشورهای صنعتی و توسعه یافته فشار زیادی را بر بازارهای مالی بین المللی وارد کرده است و این کشورها باید برای کاهش سطح بدهی های خود تلاش کنند . بر این اساس لاگارد گفت بدون دستیابی به رشد و رونق ، اقتصاد جهانی در آینده با مشکلات و چالشهای زیادی روبرو خواهد شد .

میزان بدهی های کشورهای صنعتی و توسعه یافته به بیش از 110 درصد تولید ناخالص داخلی این کشورها رسیده است. در چنین شرایطی اقتصاد کشورهای صنعتی و توسعه یافته به شدت در برابر شوکهای اقتصادی و مالی آسیب پذیر خواهد بود .

بر این اساس لاگارد افزود ما این مساله را در منطقه یورو به خوبی مشاهده می کنیم . افزایش بدهی ها دست دولتهای اروپایی را بسته است . دولتهای اروپایی اکنون نمی توانند به سیاستهای اجتماعی خود که در قرن بیستم قول آنها را به مردم داده اند عمل کنند . وی در ادامه افزود من از درخواست دولت یونان برای دریافت مهلت دو ساله بیشتر برای اجرای اصلاحات ساختاری مالی و اقتصادی با هدف کاهش کسری بودجه حمایت می کنم .

اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی بیش از حد و خیلی سریع ، تاثیرات منفی زیادی را بر رشد اقتصادی کشورهای بحران زده منطقه یورو خواهد داشت . وی گفت آتن به زمان بیشتری نیاز دارد تا کسری بودجه خود را به سطح تعیین شده از سوی وام دهندگان بین المللی کاهش دهد . من فکر می کنم به جای افزایش فشار بر یونان باید مهلت بیشتری به این کشور داده شود تا بتواند اصلاحات اقتصادی و مالی مورد نظر وام دهندگان بین المللی را اجرا کند .

یونان در پنج سال گذشته با رکود اقتصادی روبرو شده است و ارزش تولید ناخالص داخلی این کشور بیش از 20 درصد کاهش داشته است . صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد یونان نمی تواند تا سال 2017 میلادی میزان بدهی های خود را به سطح تعیین شده برساند .بر این اساس یونان دو سال پیش مجبور شد برای رهایی از خطر ورشکستگی و خروج از منطقه یورو کمکهای مالی 130 میلیارد یورویی دریافت کند و در برابر متعهد به اجرای سیاستهای ریاضتی شده است .

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول میزان بدهی های یونان تا سال 2017 میلادی به بیش از 152 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4698
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه