میهن صنعت :

برجام نتوانست انرژی های تجدید پذیر را توسعه دهد

نایب رئیس کمسیون انرژی گفت: بعد از برجام امیدوارم بودیم شاهد رشد انرژی های تجدیدپذیر باشیم اما به نظر می رسد هنوز این امر محقق نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسین امیری خامکانی نایب رئیس کمسیون انرژی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: بعد از برجام امیدوار بودیم شاهد رشد انرژی های تجدیدپذیر باشیم اما به نظر می رسد هنوز این امر محقق نشده است.

 

وی با بیان اینکه انرژی های تجدیدپذیر تکنولوژی جوانی است و هزینه های تولید آن چه در زمینه خورشیدی و چه در زمینه بادی بالا بوده، افزود: به دلیل هزینه بر بودن این انرژی ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

امیری خامکانی ادامه داد: مدتی با پیشرفت تکنولوژی نانو استفاده از این نوع انرژی ها و بهره مندی از انرژی های پاک بهتر و روان تر شده و هزینه های تولید نیز کاهش یافته است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر کشورهای توسعه یافته چون آلمان و فرانسه در این زمینه سرمایه گذاری های خوبی انجام داده اند، اما متاسفانه ما درا ین زمینه عقب هستیم.

 

نایب رئیس کمسیون انرژی بیان داشت: با اینکه ما در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر هدفگذاری کرده و راه های مختلفی را رفته‌ایم اما در رسیدن به آن موفق نبوده ایم.

 

امیری خامکانی تصریح کرد: در زمینه جذب سرمایه گذار داخلی دولت را موظف به خرید تضمینی از انرژی های بادی و خورشیدی کرده ایم تا برای سرمایه گذاران مشوقی بوده و دراین زمینه ورود پیدا کنند.

 

وی گفت: بعد از برجام نیز برای سرمایه گذاری در زمینه های انرژی های پاک افراد بسیار زیادی چه از فضای داخلی و چه از فضای خارجی پای کار آمده اند اما بخشی به علت دموکراسی داخل کشور و بخش دیگر به علت ناپایداری های سیاست های حاکم بر آینده برجام منجر شد تا سرمایه گذاری در این زمینه محقق نشود.

 

نایب رئیس کمسیون انرژی تاکید کرد: در فضای بعد از برجام خیلی نتوانسته ایم انرژی های تجدیدپذیر را توسعه دهیم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که برای تحقق این امر جای کار بسیار است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=116466
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه