میهن صنعت :

برخورد با کاربراتوری‌ها طبق قانون است

میهن صنعت : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مورد چگونگی برخورد پلیس با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی از جمله خودروهای کاربراتوری توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معاینه فنی خودروها بحث جدید و تازه‌ای نیست؛‌ مسئله‌‌ای است که بودن یا نبودن آن، صحت یا عدم صحت آن بارها به سوژه خبری تبدیل شده است.

اما این بار قضیه فرق کرده است چرا که سیستمی به نام سیستم سیمفا پا به میدان گذاشته و چندی است که به صورت یکپارچه مراکز معاینه فنی در سراسر کشور اداره و رصد می‌شوند تا بتوان معضلات و تخلفاتی را که در این مقوله مطرح می‌شد به حداقل رساند.

مدتی است صدور برگه معاینه فنی برای خودروهای کاربراتوری به خاطر آلودگی هوا منتفی شده بود و دارندگان این دست خودروها برای دریافت معاینه فنی به شهرستان‌ها مراجعه می‌کردند و پس از اخذ برگه معاینه در شهرها تردد می‌کردند اما هم اکنون با اعمال سیستم یکپارچه سیمفا این پرسش مطرح می‌شود که تکلیف این دست خودروهای کاربراتوری چه می‌شود. آیا می‌توانند بدون برگه معاینه فنی در کلانشهرها تردد کنند؟

سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در مورد آخرین وضعیت تردد این دسته از خودروها در کلانشهری مانند تهران اظهار داشت:‌ دستورالعمل‌، آئین‌نامه و قوانین موجود در واقع چارچوب وظیفه، مأموریت و تکلیف پلیس راهور را مشخص کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تأکید کرد:‌ قانون‌گذار می‌گوید خودرویی که موفق به دریافت برگه معاینه فنی نشود، حق تردد ندارد و این طبق نص صریح قانون است.

سردار حسینی از سوی دیگر به تکالیف قانونی سایر سازمان‌ها اشاره و تصریح کرد: تبدیل به احسن کردن خودرو و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده تکلیف قانونی یکسری سازمان‌ها است که باید قبل از اجرای طرح در مورد آن اقدام کنند.

این مقام ارشد راهور پایتخت اعلام کرد: طبق تکلیف قانونی خودرویی که معاینه فنی نگرفته حق تردد در معابر را ندارد و در مقابل قانون، یکسری دستگاه‌ها را متولی نوسازی ناوگان حمل و نقل معرفی کرده است که باید در وهله اول این دستگاه‌ها وظیفه خود را به عینیت برسانند.

وی در مورد چگونگی برخورد پلیس با این دسته از خودروها اظهار داشت:‌ ما طبق مقررات خودروی فاقد برگه معاینه فنی را جریمه می‌کنیم و اگر خودرو دارای عیب و نقصی همچون دودزا بودن یا سایر نقص‌های فنی باشد از تردد آن در معابر جلوگیری خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با قبول این مسئله که باید همه جوانب این قضیه را در نظر گرفت، خاطر نشان کرد: سایر دستگاه‌ها باید در قبال از رده خارج کردن خودروهای فرسوده تسریع و تسهیل به خرج داده و تکلیف قانونی خود را انجام دهند؛ چرا که پلیس نیز بر اساس قانون به وظیفه خود عمل خواهد کرد./ترابر نیوز/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.


لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=85136
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه