میهن صنعت:

بررسی دستمزد کارگران به بهمن و اسفند موکول نشود

میهن صنعت: سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران ایران معتقد است: شورای عالی کار در بحث تعیین دستمزد باید طی سال فعال باشد نه فقط بهمن و اسفندماه.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هادی ابوی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در برخی ماهها تورم بیداد می‌کند و در برخی ماهها کاهش می‌یابد لذا از آنجایی که نرخ تورم یکی از ملاکهای تعیین دستمزد است شورای عالی کار باید در طول سال فعال و پویا باشد و بررسی دستمزد کارگران تنها به ماههای بهمن و اسفند و مذاکرات فشرده موکول نشود.

 

وی ادامه داد: مولفه اصلی تعیین دستمزد، نرخ تورم و سبد معیشت خانوار است ولی روش شورای عالی کار به این نحو است که بر اساس نرخ تورم سال قبل مزد سال بعد را تعیین می‌کند در حالی که افزایش تورم در سال بعد امری اجتناب ناپذیر است.

 

وی با بیان اینکه محاسبه دستمزد سال 93 کارگران بر مبنای تورم سال قبل منطقی نیست، اظهار کرد: افزایش 20 درصدی با تورم 30 درصدی همخوانی ندارد، بر فرض که تورم امسال به رقم 40 درصد برسد باز هم از درصدی که برای دستمزد کارگران در سال 92 تعیین شده عقب هستیم لذا دستمزد سال 93 باید واقع بینانه‌تر تعریف شود.

 

به گزارش ایسنا این فعال کارگری در پایان تصریح کرد: شورای عالی کار در بحث تعیین مزد نباید تنها دو ماه آخر سال فعال شود بلکه طی سال پویایی و فعال بودن خود را حفظ کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=30554
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه