میهن صنعت :

بهبود مصرف مس با تولید خودرو‌های الکتریکی در چین

سیاست‌های حمایتی چین، توسعه صنعت خودروهای جدید را در این کشور رونق بخشیده و با رشد مطلوبی در شش‌ماهه ابتدایی سال همراه شد که با توجه به اینکه شدت مصرف مس در خودروهای الکتریکی بیشتر است این موضوع باعث بهبود مصرف مس در آینده نزدیک خواهد شد. بهبود مصرف مس ب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از CRU، از ژانویه سال جاری تا ماه ژوئن، تولیدکنندگان چینی 177 هزار دستگاه خودرو جدید (خودروهای الکتریکی و هیبریدی) تولید و 170 هزار دستگاه به فروش رسانده‌اند که رشد 120 درصدی را در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
بر اساس این گزارش، خودروهای الکتریکی بزرگ‌ترین بخش در صنعت خودروهای جدید به شمار می‌آیند؛ به‌طوری‌که در دوره مذکور تولید و فروش خودروهای الکتریکی با 160 درصد افزایش در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به ترتیب به 134 هزار و 126 هزار دستگاه رسیدند. مشاور مؤسسه CRU در این خصوص گفت: آمارهای کل صنعت اتومبیل‌سازی چین نشان می‌دهد که فروش کل در این کشور افزایش 1/8 درصدی را در طول شش‌ماهه نخست سال جاری رقم زده است که بسیار کم‌تر از فروش وسایل نقلیه جدید در این دوره است.
این گزارش می‌افزاید: از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از 80 سیاست حمایتی مختلف در حمایت از صنعت خودروسازی جدید در سطوح استانی و مرکزی اعلام شده است که شامل تعیین استانداردهای لازم برای زیرساخت‌های مرتبط با این بخش و کمک‌های مالی می‌شود. البته وزارت صنایع و فن‌آوری اطلاعات چین از تصمیم خود برای اتخاذ سیاست‌های تازه در حمایت از بخش خودروهای جدید خبر داد، چراکه این نهاد دولتی با پرداخت مبالغ هنگفت یارانه که امکان مازاد عرضه در این صنعت را تشدید می‌کند، مخالف است. ازآنجایی که مجموع یارانه‌های پرداختی از ابتدای سال 2017 افت 20 درصدی را تجربه خواهد کرد، موسسه CRU انتظار دارد افزایش بیشتری در تولید و فروش این محصول در نیمه دوم سال جاری مشاهده شود.
شایان ذکر است، شدت استفاده از مس در وسایل نقلیه الکتریکی 2 تا 3 برابر وسایل نقلیه با موتور احتراق داخلی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=96548
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه