عضو خانه معدن ايران خواستار شد:

تجهيز معادن و توسعه اکتشاف مس در اولويت قرار گيرد

با توجه به وجود مزيت هاي نسبي متعدد در حوزه صنعت مس، بايد شناسايي ذخاير در اولويت قرار گيرد. از سويي با تجهيز معادن به ماشين آلات پيشرفته و بهره‌گيري از دانش و فناوري روز دنيا مي توان ميزان توليد را افزايش داد.


به گزارش پايگاه خبري میهن صنعت به نقل از معدن نيوز-با توجه به وجود مزيت هاي نسبي متعدد در حوزه صنعت مس، بايد شناسايي ذخاير در اولويت قرار گيرد. از سويي با تجهيز معادن به ماشين آلات پيشرفته و بهره‌گيري از دانش و فناوري روز دنيا مي توان ميزان توليد را افزايش داد.

رضا اشرف سمناني عضو خانه معدن ايران با بيان اين مطلب تصريح کرد: با افزايش توليد هزينه­ها کاهش مي­يابد. از سويي درآمدهاي ارزي نيز به همين تناسب ارتقا مي­يابد.
وي با بيان اينکه بخش معدن جزو صنايع مادر است، اظهار کرد: معدن و صنايع معدني مواد اوليه ساير صنايع را تامين مي­کند. از اينرو به منزله موتور محرکه براي صنايع به شمار مي­رود. صنايع فرآوري توليد را شکل مي­دهد و با فراهم شدن شرايط صادرات، در توليد ملي نقش مهمي ايفا مي­کند.
اشرف سمناني به الزامات توليد ملي اشاره کرد و افزود: توليد ملي نيازمند تامين زيرساخت­هايي است که مهمترين زيرساخت­ها در حوزه صنعت مس و به طور عام معدن و صنايع معدني، انرژي، حمل و نقل، تجهيزات و ماشين­آلات است.
وي با اشاره به مصرف بالاي انرژي در صنايع تبديلي فلزي، تصريح کرد: اين مرحله از توليد محصولات معدني نقش قابل توجهي در افزايش ارزش افزوده دارد از سويي مصرف انرژي اين بخش را نيازمند حمايت­هاي ويژه کرده است تا با تامين زيرساخت­هاي لازم بتوان چرخه توليد را تکميل کرده و ارزش افزوده حداکثري را ايجاد کرد.
عضو خانه معدن ايران با بيان اينکه بخش معدن و صنايع معدني اشتغال مستقيم و غيرمستقيم بالايي به همراه دارد، اظهار کرد: اين بخش بايد بيشتر مورد توجه و حمايت مسوولين قرار گيرد تا با افزايش توليد، علاوه بر ايجاد اشتغال پايدار و توسعه صادرات، درآمدهاي غيرنفتي کشور نيز افزايش يابد

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3350
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه