میهن صنعت :

تداوم کولاک شاخص بورس با عبور از نیمه کانال 34 هزار واحدی

میهن صنعت : ولاک شاخص بورس در 90 دقیقه اول معاملات امروز هم با جهش 503 واحدی ادامه یافت تا این متغیر مهم بازار سهام از 34 هزار و 594 واحد عبور کند.

به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس، درحالی روزگذشته روند صعودی قیمت سهام اکثر شرکت های بورسی موجب ثبت رکوردی تازه برای شاخص بورس شد که این روند نه تنها امروز قطع نشد بلکه با عطش به خرید سهام اکثر سرمایه گذاران و افزایش بهای سهام شرکت های آینده دار تشدید شد تا کولاک بازار در روزهای آخر پاییز و سرد ادامه دار باشد.

 

براساس این گزارش،آمارهای به دست آمده در90 دقیقه اول معاملات امروز نشان می هند به دلیل رشد تا 4 درصدی بهای هر سهم شرکت هایی چون ملی مس، فولادمبارکه،چادرملو،  گل گهر، پالایشگاه بندرعباس، توسعه معادن و فلزات، نفت وگاز پارسیان، مخابرات و پتروشیمی خارک، شاخص بورس 503 واحد دیگر ( معادل 1.4 درصد)پرش کرد تا ضمن تثبیت در کانال 34 هزار واحدی، از نیمه این کانال جدید و مهم هم عبور کرده و به رقم 34 هزار و 594 واحد برسد.

 

با این رویداد میانگین سرمایه گذاری 9 ماهه بازار سهام هم از 32.5 درصد گذشت و ارزش روز بازار هم به بیش از 157.7 هزار میلیارد بالغ شد.

دراین میان هرچند تعدادی از فعالان به دلیل رشد پی در پی قیمت ها و رکوردشکنی های شاخص بورس از شکل گیری حباب قیمتی دربورس سخن گفته اند، ولی اکثر سرمایه گذاران و کارگزاران براین باورند با توجه به افزایش ماه های گذشته ارز ، روند تعدیل قیمت ها در بورس و شرکت ها ادامه داشته که با انتشار گزارش های عملکرد 9 ماهه شرکت ها و بهبود سوداوری مخصوصا" برای شرکت های صادرکننده و متاثر از نوسان ارز نمایان و نهایی خواهد شد.

همچنین این گروه معتقدند با تداوم رکود هفته های گذشته بازارهای ارز و طلا و فروکش شدن التهاب ها در این بازارهای کاذب و همچنین آرامش سیاسی، سرمایه های تازه ایی به سمت تالار شیشه ای حرکت کرده و موجب تقویت هر چه بیشتر طرف تقاضا و افزایش تمایل به خرید سهام شده ولی این جریان به عرضه های اولیه از سوی سازمان خصوصی سازی و بخش خصوصی نیاز دارد.

با این حال تعدادی از کارشناسان ارشد بازار سرمایه مانند علی رحمانی اعتقاد دارند بازار سهام حبابی نیست ولی با در نظر گرفتن ابهامات موجود بودجه سال آینده، وضعیت نرخ ارز، اصلاح قانون مالیات ها و قیمت گذاری محصولات، بازار سهام دارای ریسک بالایی شده که باید احتیاط کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7516
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه