میهن صنعت :

تعطیلی دو کارخانه رنو در فرانسه

میهن صنعت : شرکت خودروسازی رنو فرانسه تهدید کرد در صورتی که اتحادیه‌های کارگری با اقدامات این شرکت برای افزایش توان رقابت آن موافقت نکنند، دو کارخانه خود را در فرانسه تعطیل خواهد کرد.

به گزارش میهن صنعت، شرکت خودروسازی رنو فرانسه تهدید کرد در صورتی که اتحادیه‌های کارگری با اقدامات این شرکت برای افزایش توان رقابت آن موافقت نکنند، دو کارخانه خود را در فرانسه تعطیل خواهد کرد.

 

گروه خودروسازی رنو که هنوز درگیری تبعات بحران اقتصادی اروپاست، چند روز پیش اعلام کرده بود که تصمیم دارد 7500 شغل را در فرانسه از طریق بازنشستگی عادی و پیش از موعد کاهش دهد.

 

این شرکت همچنین متعهد شد در صورت موافقت اتحادیه‌های کارگری با آنچه تغییرات لازم برای تقویت توان رقابتی این شرکت خواند، هیچ کارخانه‌ای را تعطیل نکند.

 

دومنیک چاوین – یکی از مقامات اتحادیه‌های کارگری خودروسازان فرانسه – گفت: کارخانه فلینز در نزدیکی پاریس و کارخانه دوآی در شمال فرانسه احتمالا تعطیل خواهند شد.

 

تغییرات درخواستی رنو شامل قطع برخی حقوق و دستمزدها در سال 2013، هماهنگ‌سازی ساعات کاری و کاهش مداوم سمت‌های شغلی در این شرکت تا سال 2016 است. ایسنا در ادامه نوشت رنو هفته گذشته اعلام کرد فروش این شرکت در سال 2012 حدود 6.3 درصد کاهش یافته و به دو میلیون و 550 هزار خودرو رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10192
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه