معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور:

تعمیر ۴۰۰۰ واحد مسکونی درپی زلزله آذربایجان غربی

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از تشکیل پرونده برای تعمیر و بازسازی حدود ۴۰۰۰ واحد مسکونی درپی زلزله خوی در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدفرید لطیفی، درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده در آذربایجان غربی اظهارکرد:‌ به دنبال وقوع زلزله در استان آذربایجان غربی که به مرکزیت شهر خوی رخ داد، مدیریت بحران، تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی را به محل اعزام کرد و اقدامات اولیه در این خصوص انجام شد.

وی درباره اینکه گفته می‌شود که با شیوع ویروس کرونا، توجه به مناطق زلزله‌زده کم شد، گفت: چنین ادعایی درست نیست، ممکن است تمرکز رسانه‌ها کمتر باشد، اما توجه دستگاه‌های مختلف کمتر نشده و حتی اقدامات پیشگیرانه مربوط به کرونا نیز در این مناطق انجام شد.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور درباره وضعیت اسکان زلزله‌زدگان افزود: برای اسکان اضطراری ۵۰۰۰ نفر تمهیدات لازم اتخاذ شد و چادرهای امدادی نیز در همان موقع در میانشان توزیع شد که بسیاری از این افراد پس از دریافت چادر به خانه اقوام و بستگانشان رفتند.

لطیفی درباره میزان آسیب‌دیدگی به منازل و واحدهای مسکونی نیز گفت:‌ برابر آمارها حدود ۳۰۰۰واحد مسکونی نیازمند بازسازی و حدود ۱۰۰۰ واحد نیز نیازمند تعمیر هستند که برای این واحدها پرونده تشکیل شده و به زودی فرآیند بازسازی و اعطای تسهیلات آغاز خواهد شد./ایسنا

انتهای پیام/

  •  

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=192271
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه