جزئیاتی جدید از موتور نسل بعد C63
میهن صنعت : منابع نزدیک به مرسدسبنز تایید کردهاند که نسخه AMG نسل بعد کلاسC و جانشین SLS توسط یک موتور توینتوربوشارژ 4 لیتری V8 تغذیه میشود.
به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو ، این پیشرانه که فعلا کد M177 نام دارد، چیزی بین 460 تا 500 اسب بخار برای نسل بعد کلاسC که در سال 2015 عرضه میشود، تولید میکند. نسخهای از همین پیشرانه که برای جایگزین SLS از آن استفاده میشود نیز M178 نام دارد و قدرت خروجی آن در محدوده 590 اسب بخار خواهد بود.
در صورت درست بودن این خبر، دوران افسانهای پیشرانه 6.2 لیتری V8 که توسط برند راملر طراحی شده بود و کد M156/M159 نام داشت، تمام میشود. راملر مهندسی بود که در ساخت موتور 5.7 لیتری V10 604 اسب بخاری استفاده شده در پورشه کاررا GT نیز به شدت نقش داشت.
با وجود پیشرانه جدید، AMG همان ظرفیتی برای نسخه خود در نظر گرفته است که موتور توینتوربوی V8 آئودی نیز دارد. از این پیشرانه در چند نسخه S و RS آئودی و همچنین مدل بنتلی کانتیننتال GT V-8 استفاده شده است. مرسدس از C63 خود البته 2200 سانتیمتر مکعب کم کرده است، ولی با این حال رقبای اصلی این مدل نسل بعد M3 و M4 بی.ام.و و ATS-V جدید کادیلاک هستند که توسط موتورهای شش سیلندر توربوشارژ تقویت میشوند. ظاهرا جنگ «قدرت کشیدن بیشتر از ظرفیتهای کمتر» همچنان ادامه دارد.