نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه

حکم متهمان حادثه متروپل چیست؟

سخنگوی قوه قضائیه، از صدور حکم متهمان حادثه متروپل خبر داد و گفت: قول داده بودیم روند رسیدگی به پرونده با سرعت انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سخنگوی قوه قضائیه، از صدور حکم متهمان حادثه متروپل خبر داد و گفت: قول داده بودیم روند رسیدگی به پرونده با سرعت انجام شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده متروپل گفت: از روز وقوع تا امروز ،۳ ماه می‌گذرد و قول داده بودیم روند رسیدگی با سرعت انجام شود. پرونده مورد بحث که ناظر بر اتهامات ۲۱ نفر از جمله شهردار اسبق، سابق و فعلی آبادان، نماینده سازمان نظام مهندسی بود.

وی افزود: متعاقب این قضیه، بررسی‌ها صورت گرفت و با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه ارسال شد و رأی پرونده صادر شده است.

ستایشی در خصوص جزئیات رأی گفت: به میزان تقصیر هر کدام از متهمین به پرداخت دیه کامل زن مسلمان در حق اولیای دم و پرداخت دیه کامل مرد مسلمان و دیه مصدومان این حادثه محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: هر کدام به سه سال حبس تعزیری درجه ۵ با احتساب ایام بازداشت و به انتشار محکومیت، دو سال انفصال از خدمات دولتی هر یک از متهمان دولتی، دو سال منع اشتغال و لغو پروانه اشتغال، محرومیت از عضویت در نظام مهندسی محکوم شدند.

وی افزود: متهم اصلی متوفی حسین عبدالباقی ۷۵ درصد مقصر بوده و دیه اولیای دم از اموال این فرد که پیشتر توقیف شده، تادیه می‌شود.

ستایشی گفت: اتهام آقایان در وقوع قتل شبه عمدی کشته شدگان و همچنین ایراد صدمه بدنی شبه عمد منجر به صدمه به آسیب دیدگان است.

وی در خصوص زورگیری فردی در اتوبان نیایش که اعتراف کرده صد فقره زورگیری داشته، چرا روند اصلاحی مجرمان به درستی انجام نمی‌شود، اظهار داشت: در رابطه با جرایم خشن و سرقت به عنف، توسل به سلاح سرد و گرم نظر قوه قضائیه این است که با کسانی که مرتکب این رفتار شدند با قاطعیت برخورد کند. به عنوان مصداقی هم فردی که در تهرانپارس جرمی انجام داده بود به اعدام محکوم شد. این جرایم خط قرمز محسوب می‌شود و برخورد می‌کنیم.

ستایشی در خصوص حادثه نیایش افزود: فردی به نام حبیب الهی است که با صدور کیفرخواست، پرونده اش به دادسرای انقلاب ارسال شد. این پرونده با سرعت و دقت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص جزئیات کیفرخواست این فرد گفت: محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد برای بردن اموال مردم و ایجاد نا امنی در محیط عمومی از مواردی است که در کیفرخواست لحاظ شده است. این فرد سرقت‌های متعدد دیگری هم داشته و در دو فقره سرقت مقرون به آزار هم شرکت داشته است.

سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با استفساریه مجلس، آیا نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه تغییر می‌کند یا خیر، گفت: نصوص از نظر ما مشخص است، این مصوبه پس از نظر مجلس به شورای نگهبان ارسال شده و هر تصمیمی در راستای قانونی شدن طرح باشد، پیروی می‌کنیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده دو تبعه سوئدی، افزود: این دو نفر با آن سوئدی جاسوس خلط مبحث نشود چرا که این دو فرد مربوط به مواد مخدر هستند. این دو نفر به نام‌های سیمون کاسبر بران در ۷ بهمن ۹۸ در فرودگاه امام، مقدار ۹۷۰۰ گرم قرص غیر مجاز حاوی مواد مخدر کشف شد، که در نهایت به ۵ سال حبس و جزای نقدی به میزان ۱۰ میلیارد ریال محکوم شده است.

ستایشی ادامه داد: استفان کویین فرد دیگری بود که در گیت خروجی فرودگاه و بازرسی‌ها مقداری شیره تریاک از وی کشف می‌شود. این فرد به ۸ سال حبس و شلاق و جزای نقدی محکوم شده است./مهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=251402
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه