میهن صنعت:

دستگاه خشک کن میوه و سبزی خانگی

ساخت انواع دستگاه خشک کن به منظور خشک کردن محصولات مختلفی از جمله مواد غذایی، مواد شیمیایی، مواد دارویی و... می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ساخت انواع دستگاه خشک کن به منظور خشک کردن محصولات مختلفی از جمله مواد غذایی، مواد شیمیایی، مواد دارویی و… می باشد.

عمده مصرف این دستگاه برای میوه ، سبزی ، مواد پروتئینی، لواشک و… مورد استفاده قرار می گیرد و در مدل مختلفی نظیر کابینی، کانتینیوس( تونلی)، هلیکس، روتاری، درام درایر و… طراحی و ساخته می شود.

ظرفیت این دستگاه بر طبق سفارش خریداران به شکل خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی طراحی و ساخته می شود.

دستگاه خشک کن میوه

یکی از محصولاتی که بیشترین مصرف را برای خشک شدن در دستگاه های خشک کن را دارد انواع میوه ها می باشد، البته برای بالا رفت سرعت و کیفیت خشک شدن باید ابتدا محصولات را اسلایس (تکه، تکه) کنید.

این دستگاه با ظرفیت های مختلف و در ابعاد گوناگون با توجه به درخواست خریدار طراحی و ساخته می شود.

جنس بدنه دستگاه از ساندویچ پنل، پشم سنگ، استیل و … می تواند باشد که از حامل های متفاوت انرژی مانند گاز، گازوئیل، برق و مازوت می تواند بهره بگیرد.

دستگاه خشک کن سبزی

دستگاه های خشک کن تک منظوره نیستد و برای خشک کردن محصولات مختلف به کار می روند که از جمله آنها می توان به میوه، سبزی، گوشت، مرغ، ماهی، کشک و… اشاره کرد.

برای تامین انرژی دستگاه ها می توان از یک یا به طور همزمان از چند حامل انرژی استفاده کرد که محیط و شرایط اپراتور این موضوع را مشخص می کند.

دستگاه خشک کن سبزی از نظر مدل دستگاه، ظرفیت دستگاه و ابعاد دستگاه تقریبا بدون محدودیت می باشد.

دستگاه میوه خشک کن گازی

دستگاه میوه خشک کن در ظرفیت های مختلف و قابل مصرف با استفاده از انواع سوخت های مختلف طراحی و ساخته می شود.

اما دستگاه میوه خشک کن گازی نسبت به تمام دستگاه های خشک کن با سوخت های دیگر از تقاضای بالاتری برخوردار می باشد.

زیرا گاز در مقایسه با سایر حامل های انرژی ارزانتر و مقرون به صرفه تر می باشد و معمولا  از نظر دسترسی در شرایط بهتری قرار دارد.

میوه خشک کن و سبزی خشک کن 6، 7 و 10 سینی

دستگاه میوه خشک کن و سبزی خشک کن از نظر تنوع مدل دستگاه ، ظرفیت دستگاه ، ابعاد بدنه و… کوچکترین محدودیتی ندارد.

اما اگر بخواهیم از حداقل ظرفیت های دستگاه میوه و سبزی خشک کن صحبت کنیم می توانیم به دستگاه های 6، 7 و 10 سینی اشاره کنیم.

البته این نکته را باید در نظر بگیریم که دستگاه های فانتزی با تعداد سینی های کمتر در بازار خرید و فروش امروز دیده می شود.

این دستگاه ها برای مصارف شخصی در منزل مورد استفاده قرار می گیرند و عمدتا عملکرد دستگاه از طریق برق می باشد.

میوه خشک کن و سبزی خشک کن 15، 20 و 30 سینی

تولید و ساخت دستگاه میوه خشک کن و سبزی خشک با ظرفیت نیمه صنعتی و کارگاهی با تعداد حداقل 15 و حداکثر 20 تا 30 سینی صورت می گیرد.

این دستگاه به درخواست مشتری می تواند از یک یا دو عامل سوخت بهره ببرد و جنس بدنه، ابعاد دستگاه و… نیز می تواند دچار تغییراتی بشود.

دستگاه های نیمه صنعتی بیشتر برای تولید میوه و سبزی خشک با ظرفیت پایین برای کارگاه های کوچک و یا کار در منزل مناسب می باشد.

دستگاه میوه خشک کن 50، 100 و 200 کیلویی

دستگاه های خشک کن صنعتی کابینی با ظرفیت های حداقلی و حداکثری وجود دارد که به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود.

حداق این ظرفیت ها برای دستگاه میوه و سبزی خشک کن 50 ، 100 و 200 کیلو برای کارخانجات بزرگ می باشد که ظرفیت صنعتی برای هر بار ورودی محصول در هر دستگاه به صورت جداگانه می باشد.

زمان خشک کردن میوه با توجه به نوع محصول، میزان اسلایس، میزان آبدار بودن خود محصول، عملکرد منوی دستگاه و محل قرار گیری دستگاه تغییر می کند.

برای مثال دستگاه در مناطق کویری کشور به علت داشتن رطوبت کمتر هوا و دمای بالا نسبت به شمال کشور با وجود رطوبت زیاد و دمای پایین تر سرعت بالاتری برای خشک کردن میوه دارد.

دستگاه میوه خشک کن 300، 400 و 500 کیلویی

حداکثر توان ظرفیت تولیدی میوه خشک با دستگاه کابینی صنعتی در هر بار ورودی محصول با توجه به اختلاف جرم حجمی میوه های مختلف را می توان به 300، 400 و 500 کیلو رساند.

از نظر ساختار، عملکرد، مدت زمان خشک کردن محصول دستگاه ها کابینی کاملا با هم یکسان می باشند و تنها تفاوت آنها ظرفیت دستگاه می باشد.

تمامی مشخصات فنی دستگاه های خشک کن می تواند بر طبق سفارش خریدار تغییر یابد و کاملا مطابق با شرایط اپراتور طراحی شود.

قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی

قیمت دستگاه تاثیر بسزایی در انتخاب خریدار دارد اما در نظر داشته باشید که با انتخاب قیمت پائین گزینه کیفیت فراموش نشود.

قطعا دستگاه هایی که از نظر ظرفیت یکسان هستند اما قیمت مختلف دارند یکی از علت ها می تواند برند قطعات استفاده شده در ساخت دستگاه باشد که خود در قیمت تاثیرگذار است.

مکانیزم پیاده شده بر روی دستگاه نیز بی تاثیر نمی باشد.

برای دریافت به روز قیمت ها می توانید با کارشناسان آریا ماشین تماس حاصل بفرمائید.

دستگاه های مورد نیاز برای خط تولید خشک کن میوه و سبزی

وان شستشوی ساکن و یا اتوماتیک، دستگاه اسلایسر، دستگاه خشک کن، دستگاه توزین دار، دستگاه سیل وکیوم و دستگاه شیرینگ تمامی دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید میوه و سبزی خشک می باشد که همگی مشترک هستند.

اما برای آبگیری این دو محصول دو عدو دستگاه متفاوت و مجزا وجود دارد که برای آبگیری سبزی دستگاه سانتریفیوژ و برای میوه نوار آبگیری می باشد.

البته برای برخی از میوه ها که دارای هسته می باشند استفاده از دستگاه هسته گیر برای راحتی کار توصیه می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=256574
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه