رخ نمایی پیکاپ‌های آمیکو در نمایشگاه خودرو مشهد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، گروه صنعتی آمیکو حضور پر قدرتی در نمایشگاه خودرو مشهد داشته و با تمام توان خود در این نمایشگاه حاضر شده است.

بیست و دومین نمایشگاه خودرو مشهد در حالی آغاز به کار کرده که بزرگترین شرکت های خودروساز داخلی به همراه آخرین دست آوردهای تولیدی خود در این نمایشگاه حاضر شده اند. گروه صنعتی آمیکو نیز برای عرضه و معرفی بیش از پیش پیکاپ های پر طرفدار خود در این نمایشگاه حاضر شده و با استقبال خوب بازدیدکنندگان نیز مواجه شده است.

گل سر سبد محصولات آمیکو در نمایشگاه خودرو مشهد، پیکاپ آسنا است که طی چهار روز برگزاری نمایشگاه میهمان مردم مشهد خواهد بود.

آمیکو آسنا یک وانت پیکاپ نسبتا بزرگ است که طول آن به بیش از پنج و نیم متر می‌رسد و از لحاظ طراحی نمای جانبی شباهت بسیاری به مدل‌های هم‌رده نظیر: تویوتا هایلوکس، نیسان فرانتیر و … دارد. در بخش روبرو از چراغ‌های نسبتا پهن با جلوپنجره بزرگ بهره گرفته شده که چهره‌ای نسبتا قاطع برای این محصول پدید آورده‌اند.

البته طرح چهره آسنا می‌تواند پس از یک فیس‌لیفت بسیار جذاب‌تر از حالت فعلی شود و افراد بیشتری را به سوی این محصول جذب کند. چراکه ظاهرا طرح چراغ‌ها، جلوپنجره و المان‌های سپر تطابق زیادی با نمای کنار خودرو ندارند و باید گفت که میزان زیبایی و جذابیت نمای جلو در مقایسه با چهره سایر محصولات هم رده، چندان چشم‌نواز و سطح بالا ارزیابی نمی‌شود.

در عوض نمای بغل این خودرو تقریبا دلربا جلوه می‌کند؛ به‌ویژه بهره‌گیری از خطوط ملایم در ترسیم پنجره‌ها، ستونها و…، وجهه‌ای زیبا و متناسب با یک پیکاپ امروزی را برای آسنا رقم زده است.گلگیرهای برآمده به همراه سایر حجم پردازی‌های پروفیل جانبی نیز بر میزان هیجان نیم رخ پیکاپ آمیکو افزوده است.

بیشتر بخوانید:

آمیکو آسنا اتوماتیک لوکس ترین پیکاپ بازار ایران + ویدیو

 

در قسمت عقب نیز شاهد یک طراحی ساده اما متناسب با طرح پیکاپ های امروزی هستیم که محل قرارگیری دستگیره درب عقب آن به سبک محصولاتی همچون فورد اف ۱۵۰ ترسیم شده است. سپر نیز به گونه‌ای طراحی شده که ورود و خروج به قسمت بار را تسهیل می‌کند.

در مورد ابعاد بدنه نیز باید بدانید که پیکاپ آمیکو حدود ۵۵۶۰ میلی‌متر طول، ۱۸۴۰ میلی‌متر عرض و ۱۸۳۰ میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصله بین محور چرخ‌های آن نیز به رقم ۳۴۰۵ میلی‌متر می‌رسد؛ بنابراین واضح است که با یک خودروی درشت و خوش هیبت مواجه هستیم.

ارتفاع مناسب این خودرو از سطح زمین  نیز سبب می‌شود تا آمیکو در عبور از مسیرهای ناهموار عملکرد مناسبی داشته باشد و کف آن به‌راحتی با ناهمواری‌های سطح جاده‌های طبیعی برخورد نکند. ابعاد محفظه بار آمیکو آسنا معادل ۱۸۰ سانتیمتر طول، ۱۵۰ سانتیمتر عرض و ۵۲ سانتیمتر ارتفاع است که در مجموع حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم بار را می‌توان در آن جای داد.

درون کابین شاهد یک طراحی تقریبا به‌روز و متعادل هستیم که تا حدودی مدرن نیز جلوه می‌کند. البته در این میان فرم غربیلک ‌فرمان کاملا قدیمی جلوه می‌کند و بهتر است با نمونه‌های خوش‌دست و جدیدتر تعویض شود. روی  داشبورد از پلاستیک خشک ساخته شده که سطح کیفی آن چندان نامرغوب نیست.

وجود نمایشگر ۷ اینچی هم سبب می‌شود تا نمای کابین ظاهر نوین‌تری پیدا کند. با توجه به ابعاد بزرگ این خودرو، کابین پیکاپ آمیکو کاملا جادار است و به‌ویژه در ردیف عقب خود برخلاف برخی خودروهای مشابه، محدودیتی برای سرنشینان ایجاد نمی‌کند.

شرکت ارس خودرو دیزل از یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۴ لیتری ساخت شرکت میتسوبیشی جهت تامین قدرت این وانت پیکاپ دو دیفرانسیل استفاده کرده است. بدین ترتیب توان خروجی آسنا به رقم ۱۴۳ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور خواهد رسید.

جهت انتقال قدرت نیز از گیربکس ۵ سرعته ساخت شرکت زوماکس و سامانه کلاچ ساخت شرکت والئو بهره گرفته شده که نسبت به نمونه چینی ارتقا یافته است. آمیکو آسنا یک پیکاپ دو دیفرانسیل است و به واسطه بهره‌مندی از ترانسفرکیس می‌تواند نوع و میزان انتقال نیرو به چرخ‌ها را در سه حالت  4H (چهارچرخ نیمه سنگین) ، 4L (چهارچرخ سنگین) و 2H (دوچرخ عقب سبک) تنظیم کند.

همچنین درصورت هرزگردی یکی از چرخ‌ها، سیستم قفل خودکار دیفرانسیل وارد عمل شده و نیرو را از چرخ مذکور به سمت دیگر تایرها هدایت می‌کند تا خودرو به‌راحتی به حرکت درآید؛ سپس دوباره جریان نیرو به سمت آن چرخ روان خواهد شد.

پیکاپ آمیکو آسنا به طور استاندارد علاوه بر  بنزین از گاز طبیعی فشرده CNG نیز به عنوان سوخت استفاده می‌کند. بدین منظور از یک باک بنزین هفت لایه به ظرفیت ۸۰ لیتر و همچنین مخزن سی ان جی با گنجایش ۷۰ کیلوگرم به ‌عنوان مخازن سوخت این خودرو بهره گرفته شده است. این وانت پیکاپ بزرگ حدود ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند که برای خودرویی با این ابعاد و وزن، رقمی تقریبا متعادل و مناسب خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=251609
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه