میهن صنعت:

ردیف تأمین اعتبار سبد کالا در بودجه وجود دارد

میهن صنعت: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در واکنش به اظهارات نماینده تهران مبنی بر ابهام در محل تأمین اعتبار سبد کالا گفت: ارائه سبد کالا از احکام قانونی است و ردیف آن در بودجه دیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار داشت.

پس از آنکه مهدی کوچک زاده نسبت به ابهام منبع مالی سبد کالای دولت تذکر داد، نوبخت معاون برنامه ریزیی و نظارت راهبردی رئیس جمهور که در مخالفت با یکی از پیشنهادات الحاقی نمایندگان صحبت می کرد، گریزی به این موضوع زد و گفت: در بخش ردیف های متفرقه بند3 عبارت یارانه ها آمده است و در آن ردیف یارانه نان و کشاورزی توضیح داده شده است.

نوبخت ادامه داد: در همین ردیف موضوع کالاهای اساسی و هزینه کنترل و تنظیم بازار لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه این ردیف برای خدمات ضروری به مردم 2300 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته است، اظهار داشت: اعتباری که برای ارائه سبد کالا به مردم درنظر گرفته شده کمتر از این رقم است.

نوبخت تأکید کرد: ارائه سید کالا به اقشار محرم از احکام قانونی بودجه است.

معاون برنامه ریزی دولت اظهار داشت: دولت ضمن اینکه به مذاکرات ژنو توجه دارد از سبد محرومان نیز غافل نیست و این یک نکته مثبت است ما بر خود فرض می دانیم نسبت به سفره محرومان بی توجه نباشیم. ضمن اینکه یارانه نقدی را نیز پرداخت می کنیم .

وی در پایان از نمایندگان خواست که اگر توضیحی در این راستا می خواهند تا پایان امروز به وی مراجعه کنند.

محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اعلام تذکری در پاسخ به اظهارات کوچک زاده گفت: یارانه کالاهای اساسی و ضروری را خودمان در مجلس تصویب کردیم اینطور صحبت کردن آقای کوچک زاده در شأن مجلس نیست.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم می گویند مجلس خودش اعتبار را تصویب کرده اما الان تعدادی از نمایندگان اعلام می کنند که نمی دانند اعتبارات این طرح از کجا آمده است.

به گزارش مهر وی خطاب به کوچک زاده گفت: اعتبارات سبد کالا از همان محلی آمده است که شما در تصویبش نقش داشتید، این ردیف سال های قبل هم بوده است اما در دولت قبل، در قالب بن به نور چشمی ها پرداخت می شد اما دولت تدبیر، تدبیر کرده و آن را به مستمندان می دهد.

به گزارش مهر، پس از اعلام تذکر عثمانی نمایندگان با فریادهای دو دوی خود با اظهارات وی مبنی بر اختصاص سبد کالا به مستمندان مخالفت کردند.

براساس این گزارش در آغاز جلسه امروز مجلس مهدی کوچم زاده در تذکری گفت: از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون اقتصاد سئوال کردم که آیا شما در جریان منبع تامین مالی سبد کالا قرار دارید، آنها گفتند ما هیچ اطلاعی نداریم.

وی تصریح کرد: یک کلمه به ملت ایران می گویم، ما در جریان تدبیرهای خارجی و داخلی دولت نیستیم، هر چه می خواهند می کنند بعد هم معاون دولت همه چیز را به گردن مجلس مظلوم می اندازد که مردم درمورد مجلس تجدیدنظر کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در جریان تصویب سبد کالا و توزیع آن نیست. ما در جریان فروختن عزت ملت ایران در مجامع بین المللی هم نیستیم.

پیش از این نیز تعداد زیادی از نمایندگان مجلس نسبت به نحوه توزیع سبد کالا انتقاد کردند و برخی نیز نسبت به تامین منبع مالی آن ابراز بی اطلاعی کردند.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=40746
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه