میهن صنعت :

رشد 38 درصدی صادرات و ۶ درصدی تولید برق ایران

میهن صنعت : تولید برق ایران در حالی از ابتدای امسال تاکنون ۶ درصد رشد داشته که صادرات برق ایران به کشورهای همسایه نیز از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 38 درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال افزایش یافته است.

به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس ایران از ابتدای سال جاری تاکنون هشت هزار و 121 گیگاوات ساعت برق به کشورهای همسایه صادر کرده است که این میزان 38،25 درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال افزایش نشان می دهد.

ایران در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و 874،1 گیگاوات ساعت برق به کشورهای همسایه صادر کرده بود.

با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، مصرف برق در کشور کاهش یافته و این امر زمینه مناسبی را برای افزایش صادرات برق به کشورهای همسایه فراهم کرده است.

ایران با کشورهای ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، نخجوان، عراق و افغانستان انرژی مبادله می کند.

 

*رشد 6 درصدی تولید برق

 

تولید برق ایران نیز از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با زمان مشابه پارسال بیش از شش درصد افزایش یافته است

میزان تولید برق کشور از ابتدای امسال تاکنون به 194 هزار و 930،3 گیگاوات رسیده که این میزان 6،10 درصد بیش از انرژی تولیدی کشور در زمان مشابه پارسال است.

از مجموع انرژی تولیدی داخل کشور از ابتدای سال جاری تاکنون، 185 هزار و 438،5 گیگاوات ساعت به واحدهای حرارتی و 9 هزار و 491،8 گیگاوات ساعت به واحدهای برق آبی اختصاص داشته است.

در این مدت، تولید نیروگاه های حرارتی در مقایسه با دوره مشابه پارسال 6،13 درصد افزایش و تولید نیروگاه های برق آبی 5،38 درصد رشد یافته است.

میزان انرژی تامین شده نیز امسال در دوره مورد بررسی 197 هزار و 948،7 گیگاوات ساعت گزارش شده است که این میزان 6،15 درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال افزایش نشان می دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7631
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه