میهن صنعت :

روش راحت برای قبولی در کارشناسی ارشد ! + سند

میهن صنعت : چند روزی بیشتر از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 92 نمی‌گذرد و آنچه در این مدت به چشم می‌خورد تلاش داوطلبان برای اطلاع از نتیجه آزمون خود است. تلاشی که در پاره‌ای از موارد انگار از تلاش برای شرکت در خود آزمون و پاسخ درست به سؤالات آ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، چند روزی بیشتر از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 92 نمی‌گذرد و آنچه در این مدت به چشم می‌خورد تلاش داوطلبان برای اطلاع از نتیجه آزمون خود است. تلاشی که در پاره‌ای از موارد انگار از تلاش برای شرکت در خود آزمون و پاسخ درست به سؤالات آن بیشتر و عمیق‌تر است!

 

آنچه از نظرتان می‌گذرد کارنامه اولیه یکی از داوطلبان گروه علوم ریاضی است که در آزمون کارشناسی ارشد امسال شرکت کرده و در کمال تعجب با درصدهای منفی در دو گرایش از گرایش‌های گروه علوم ریاضی پذیرفته شده است و در حقیقت بر این مدعی صحه گذاشته که برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد کافی است دل به دریا بزنید و در آزمون شرکت کنید!

صرف‌نظر از تمامی نظرات موافق و مخالف در باب افزایش کمی دانشجویان در تحصیلات تکمیلی که پرداختن به آن از حوصله این چند سطر خارج است به نظر می‌رسد بار این طرح! بر دوش دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی گذاشته‌شده و وزارت علوم از این طریق سعی در بالا بردن آمار دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دارد.

 

برای مشاهد عکس در ابعاد بزرگتر، بر روی آن کلیک کنید

 

روند «پذیرش دانشجو به هر قیمتی و باهر شرایطی!» روندی نامناسب و البته در بستر زمان بسیار مخرب است و این موضوع را از فرط بداهت نیازی به توضیح نیست. آنچه ضروری است تغییر نگرش در پذیرفتن دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی است تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بی‌اعتباری مدرک کارشناسی ارشد همانند آنچه امروز بر سر مدرک کارشناسی آمده نباشیم.

فرستنده: حجت بهاری فر / باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18504
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه