رزم حسینی خبر داد؛

رونمایی از ۲۳ پروژه الکترونیکی در آینده‌ای نزدیک

وزیر صمت گفت: ۲۳ پروژه در دستور کار دولت الکترونیک قرار گرفته است که تک تک رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در مراسم رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت اظهار کرد: با همکاری مشترک وزارت صمت و وزارت بهداشت از امضاء الکترونیک حوزه سلامت رونمایی می‌شود.

وی افزود: امضاء الکترونیکی یکی از کارهایی بود که باید در راستای روانسازی امور انجام می‌شود و امروز زیر‌ساخت‌های آن بر اساس مسئولیت قانونی وزارت صمت تامین می‌شود. اگر این زیرساخت اجرا شود از حجم زیادی اسراف دارو، رانت‌ها و فسادها و مواردی از این قبیل مدیریت خواهد شد.

او این سامانه را فاخر و مهم دانست و تصریح کرد: ۲۳ پروژه در دستور کار دولت الکترونیک قرار گرفته است که تک تک رونمایی خواهد شد و امروز شاهد رونمایی از یکی از آن‌ها هستیم.

امضا‌های طلایی از حوزه دارو حذف خواهد شد

وزیر صمت در حاشیه مراسم رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت در جمع خبرنگاران جوان، بیان کرد: بر اساس قانون موظف به ارتقای سامانه‌های مورد نیاز برای تحقق دولت الکترونیک در جهت افزایش کارآیی نظام اداری هستیم. راه اندازی سامانه و مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت کار مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده است که با این مرکز اتفاق بسیار مهمی در حوزه بهداشت و سلامت کشور خواهد افتاد.

او ادامه داد: با استفاده از این سامانه همه پزشکان و داروخانه های سراسر کشور و با استفاده از امضای الکترونیکی نسخ دارویی خود را دریافت خواهند کرد. پرونده‌های سلامت با این سیستم با حداکثر سرعت و حداقل هزینه صادر و تشکیل می شود. شهروندان با استفاده از این سیستم الکترونیکی به راحتی به پرونده‌های سلامت خود دسترسی خواهند داشت.

رزم حسینی بیان کرد: مصرف سالیانه داروی کشور بسیار بالاست و به گفته مسئولان و کارشناسان حوزه سلامت بسیار اهمیت دارد. دولت تلاش می‌کند تا دارو با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد و همین اختلاف قیمت باعث بروز تخلفاتی مثل قاچاق می‌شود. با این روش حتی اگر در فردی در روستایی زندگی کند می‌توان با ارتباط با پزشک خود نسخه دریافت کند.

او درباره وجود امضا‌های طلایی گفت: متاسفانه فساد ناشی از اختلاف قیمت‌ها و امضا‌های طلایی وجود دارد. در اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری در برنامه‌های مختلف به ان اشاره کرده تاکید شده است که باید شفافیت ایجاد کنیم. دو نرخی بودن ارز و دلالانی که در کشور وجود دارند. ما به عنوان وزارت صمت یک مبارزه جدی در حوزه رانت و فساد خواری را آغاز کردیم.

وزیر صمت تاکید کرد: جنگ با رانت و فساد و جلوگیری از امضا های طلایی نیاز به استقامت دارد. اقدامات ما در خودرو و سایر بخش‌ها ازاد شده است. هدف ما تبلیع نیست چرا که گاهی تبلیغ نتیجه عکس می‌دهد اما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. امروز رسانه‌ها هم باید پشتیبان شفافیت باشند.

رزم حسینی گفت: ما به دنبال شکستن انحصار در بازار خودرو هستیم و این کار را خواهیم کرد. کارخانه‌های خصوصی باید تقویت شوند تا رقابت سالمی بین کارخانجات فعال در کشور داشته باشیم. میزان تولید افزایش پیدا کرده و این ادامه پیدا خواهد کرد. افزایش تولید یعنی اشتغال بیشتر و بهبود فضای تولید. در خصوص واردات چند مولفه باید در نظر گرفته شود، کارهای کارشناسی این موضوع در حال انجام است تا جای خالی موجود در بازار پاسخ داده شود.

وزیر صمت با اشاره به شرایط بازار و کشمکش‌های تامین نهاده گفت: اگر بخواهیم واقع بین باشیم و مسئولیت خودمان را به گردن دیگران نیندازیم توزیع نهاده و تولید و توزیع مرغ بر عهده وزارت جهاد است. تنها مسئولیت واردات نهاده است که بادهمکاری بانک مرکزی به خوبی اجرایی شده است. انتقاد وزارت جهاد به بازار مرغ درست مانند ان ایت که وزارت صمت به قیمت فولاد انتقاد داشته باشم، مسئول فولاد من هستم و باید درباره این موضوع پاسخگو باشم هماهنگونه که وزارت جهاد باید درباره مرغ پاسخگو باشد. ما در برخی مقاطع بیش از نیاز اعلامی وزارت جهاد نهاده تامین کردیم و همه آن‌ها بعد از ترخیص تحویل وزارت جهاد داده شده است.

عرضه فولاد خارج از بورس رانت و فساد است

او در پاسخ درباره فولاد بیان کرد: هر وقت بحث شفافیت پیش می‌آید آن را جور دیگری جلوه می‌دهند. وقتی بورس کالایی برای عرضه تمام محصولات راه اندازی شده عرضه خارج از بورس رانت و فساد است و باید کنترل شود اما متاسفانه عکس آن را برای مردم جلوه می‌‌دهند. ما نظارت بر قیمت و مدیریت بازار خواهیم داشت که یکی از راه‌های آن عرصه در بورس است. پیش از این امکان خرید ۲۰ تن فولاد در بورس کالا وجود نداشت اما بر اساس این شیوه نامه می‌توانند به راحتی ۲۰ تن خریداری کنند. روزی من شفاف این را خواهم گفت که در جند ماه گذشته عده‌ای با سوء استفاده قیمت‌های فولاد را بالا بردند.

رزم حسینی گفت: باید به تدریج آثار این زنجیره را در محصولات هم شاهد باشیم. چنانچه مازاد بر نیاز بازار داشته باشیم امکان صادرات هم فراهم خواهد صد اما نباید در بازار داخل ما فولاد خودمان از بازار جهانی گران تر فروخته شود./باشگاه خبرنگاران جوان

 انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=204746
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه