میهن صنعت :

«سپیدبرفی» جوایز اسکار سینمای اسپانیا را شخم زد

میهن صنعت: مراسم اعطای جوایز فیلم «گویا» معروف به اسکار سینمای اسپانیا با یکه‌تازی فیلم «سپیدبرفی» برگزار شد.

 به گزارش میهن صنعت به نقل از ایسنا، مراسم سالانه اعطای جوایز فیلم «گویا» که معتبرترین جایزه سینمایی اسپانیا محسوب می‌شود، یکشنبه‌شب با آراء 1200 عضو آکادمی فیلم اسپانیا در مادرید برگزار شد.

فیلم سیاه‌وسفید «سپیدبرفی» از 18 بخشی که نامزد جوایز بود، در 10 رشته اثر برتر معرفی شد. این فیلم به کارگردانی «پابلو برگر» که بازگوی مجدد داستان مشهور «سفید برفی» است، اثری صامت است که نماینده سینمای اسپانیا در جوایز اسکار 2013 بود.

این فیلم در بخش بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی‌، کارگردانی هنری، فیلمبرداری، طراحی لباس‌، موسیقی متن‌، چهره‌آرایی‌، ترانه و بازیگر نوظهور زن موفق به کسب جایزه شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، جایزه گویا برای بهترین کارگردانی به «خوآن آنتونیو بایونا» برای فیلم «غیرممکن» رسید و جایزه بهترین بازیگر مرد به «خوزه ساکریستان» برای بازی در فیلم «مرد مُرده و خوشحال بودن» تعلق گرفت.

همچنین جایزه فیلمنامه اقتباسی به فیلم «آخرین جست‌وجوگر» اعطا شد و «جولین ویلاگران» برای بازی در «گروه 7» بهترین بازیگر مکمل مرد شناخته شد.

جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن به «کاندلا پنا» رسید و جایزه بهترین کارگردان تازه‌کار به «انریکو گاتو» تعلق گرفت.

همچنین فیلم «دست‌نیافتنی‌ها» که پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای فرانسه فرانسه است، عنوان بهترین فیلم اروپایی را به دست آورد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12047
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه