میهن صنعت

سیل در شرق کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از احتمال سیل و آبگرفتگی در برخی استان های جنوبی، جنوب شرقی و همچنین شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش میهن صنعت احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا، ضمن پیش بینی رگبار و رعد و برق برای جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب شرق فارس و شمال شرق هرمزگان اظهار کرد: این وضعیت دربرخی مناطق کوهپایه ای می تواند منجر به بروز سیلاب شود. امروز از ناپایداری های جوی به طور قابل توجهی دراین مناطق کاسته می شود و شدت بارش ها کاهش می یابد.

وی افزود: طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای ارتفاعات البرز مرکزی، در جنوب استان گلستان و ارتفاعات شمالی استان های آذربایجان شرقی و غربی افزایش ابر، احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی شده است.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، به دلیل سرعت وزش باد در شمال استان سیستان وبلوچستان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه تولید گرد وخاک در این مناطق دور از انتظار نیست.

وظیفه همچنین در خصوص احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن برخی مناطق کشور طی امروز هشدار داد و گفت: دوشنبه ارتفاعات جنوبی کرمان، هرمزگان، جنوب فارس، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود. به این ترتیب در برخی نقاط احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی شرایط جوی فوق توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی، تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین وضعیت آب و هوایی استان تهران را برای امروز، صاف، گاهی همراه با وزش باد پیش بینی کرد.

منبع: فرصت امروز

مرگ دو نفر بر اثر سیل در سیستان و بلوچستان

دیروز همچنین مدیر کل مدیریت بحران سیستان وبلوچستان گفت که بارش های سیل آسا خسارت های جانی و مالی زیادی به همراه داشته است.

غلامرضا اربابی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی بارش های سیل آسا در جنوب استان سیستان وبلوچستان بالغ بر 20 میلیارد تومان خسارت به شهرستان مهرستان وارد شده است.

وی با بیان اینکه در جنوب استان و در بخش کشاورزی، واحدهای مسکونی و تاسیسات برق آسیب جدی دیده اند، خاطرنشان کرد: تعدادی از خانواده های این مناطق دچار سیل شده اند که توسط جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان به آنها امداد رسانی شده است.

وی با اشاره به غرق شدن دو نفر از شهروندان ایرانشهری در رودخانه شهردراز و سد رودخانه مرکزی تصریح کرد: این افراد به دلیل بی احتیاطی و آشنا نبودن با فنون شنا دچار این حادثه شده اند.

طی شش روز گذشته و در پی بارش های سیل آسا در جنوب استان به 32 روستا از طریق جمعیت هلال احمر امداد رسانی شده است که از این تعداد19 روستا در سیب سوران، شش روستا در مهرستان و هفت روستا در ایرانشهر قرار دارند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=87050
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه