میهن صنعت :

شاخص بورس در ایستگاه ۵۴ هزار واحد متوقف ماند

میهن صنعت : در پایان معاملات بورس اوراق بهادار شاخص کل رشد دیروز را با روند کاهشی امروز جبران کرد تا همچنان در کانال ۵۴ هزار واحد متوقف بماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در ابتدای معاملات امروز، برخی نمادها با تقاضا مواجه شدند اما در ادامه این روند تداوم نداشت و در پایان معاملات با کاهش 273 واحدی در کانال 54 هزار واحد متوقف ماند.

همچنین امروز ارزش بازار کاهش قابل توجهی داشت و به کمتر از 264 هزار میلیارد تومان و حجم معاملات امروز در مجموع به 791 میلیون سهم رسید.

یادآور می‌شود امروز برخی نمادها تأثیر منفی بر شاخص کل داشتند که در این میان معدنی و صنعتی گل‌گهر با 131 واحد منفی در روند کاهش شاخص کل اثر گذاشت.

همچنین مخابرات ایران با 33 واحد، هلدینگ نفت‌، گاز و پتروشیمی تأمین با 26 واحد، بانک پارسیان با 23 واحد و بانک پاسارگاد با 16 واحد منفی در جریان کاهش 273 واحدی شاخص سهیم بودند.

امروز بیمه دانا، داروپخش (هلدینگ)، صنعتی بهشهر، کارخانجات تولیدی شیشه رازی، لبنیات پاک، شیر پاستوریزه پگاه خراسان و شیمی دارویی داروپخش بیشترین افزایش قیمت و در مقابل معدنی و صنعتی گل‌گهر، تکنوتار، تولید مواد معدنی و الیاف مصنوعی، ایران تایر، نیرو محرکه، ایران خودرو و سخت آژند بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

بر اساس این گزارش، در اولین روز معاملاتی هفته جاری شاخص کل روند نزولی داشت که این روند در روز بعد هم ادامه یافت تا بیشترین کاهش را طی دو ماه اخیر به ثبت برساند؛ در معاملات روز گذشته شاخص، روند مثبتی را طی کرد اما این روند امروز تداوم نداشت به طوری که یک نوع تغییر در جهت شاخص ایجاد شد.

همچنین امروز نماد برخی شرکتها از جمله سرمایه‌گذاری مسکن با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم، شرکت‌های بهنوش ایران، زامیاد، نفت بهران، فولاد کاویان نیز جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت مالی متوقف شدند.

یادآور می‌شود امروز مجمع عمومی عادی مؤسسه مالی اعتباری کوثر نیز برای تصویب صورتهای مالی و ارائه گزارش‌های مالی، مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار می‌کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=21734
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه