با رشد ۱۵۱ واحدی؛

شاخص کل در کانال 57 هزار واحد باقی ماند

میهن صنعت : شاخص کل در بازار روز جاری (دوشنبه) با رشد 151 واحدی در عدد 57 هزار و 415 واحد ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شاخص کل در بازار روز جاری (دوشنبه) با رشد 151 واحدی در عدد 57 هزار و 415 واحد ایستاد.

به گزارش سنا،  در معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل 151 واحد افزایش یافت و به 57 هزار و 415 واحد رسید. شاخص صنعت نیز شاهد رشدی 238 واحدی بود و در عدد 48 هزار و 413 واحد قرار گرفت. شاخص بازار اول با کاهش همراه بود و با افت 34 واحدی به 45 هزار و 932 واحد رسید. در مقابل آن بازار دوم با افزایش یک هزار و 160 واحدی رو به رو شد و عدد 93 هزار و 45 واحد را به ثبت رساند.

بیشترین تاثیر مثبت در شاخص امروز را نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات ایران، نفت و گاز و پتروشیمی تامین، نفت بهران و بانک صادرات ایران برعهده داشتند. در مقابل دو نماد مپنا و بانک پاسارگاد با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین نمادهای نفت بهران، صنعتی آما، محورسازان ایران خودرو، تولیدی کاشی تکسرام، صنایع کاغذسازی کاوه، سیمان قائن و داملران بیشترین افزایش قیمت را داشتند و ماشین سازی اراک، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری صنعت بیمه، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نفت پارس، مخابرات ایران و فرآورده‌های تزریقی ایران با طولانی ترین صف های خرید مواجه شدند.

در مقابل نمادهای پلی اکریل، تجارت الکترونیک پارسیان، کابل البرز، لامیران، ماشین سازی نیرومحرکه، ذغال سنگ نگین طبس و پارس مینو نمادهای قرمز بازار بودند و با بیشترین کاهش قیمت همراه بودند. سنگین ترین صف های فروش هم با بی اقبالی به نمادهای سرمایه گذاری آتیه دماوند، صنعتی بهشهر، تایدواتر خاورمیانه، لیزینگ صنعت و معدن، کیمیدارو، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن و معدنی املاح ایران رسید.

گفتنی است در پایان معاملات روز دوشنبه تالار شیشه‌ای، معامله گران بالغ بر 733 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش دو هزار و 757 میلیارد ریال در 63 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند. در نهایت ارزش بازار نیز در رقم 275 هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22595
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه