میهن صنعت :

صادرات 12 ميليون دلاري صنايع دستي از گمرك همدان

میهن صنعت : رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صادرات بيش از 12 ميليون و 829 هزار دلار كالاي صنايع دستي از طريق گمرك همدان به ديگر كشورها در نيمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صادرات بيش از 12 ميليون و 829 هزار دلار كالاي صنايع دستي از طريق گمرك همدان به ديگر كشورها در نيمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پايگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از روابط عمومي سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان همدان، "محمدمهدي فرشچي‌موحد" با اشاره به اينكه سفال استان به هشت كشور جهان صادر مي شود، اظهار كرد: صادرات صورت گرفته در اين بخش معادل 28 و دو دهم درصد از ارزش كل صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است.

وي تصريح كرد: اين ميزان صادرات انجام شده در بخش كالاهاي صنايع دستي از گمرك همدان با وزني نزديك به دو هزار و 715 تن بوده است.

به گفته فرشچي­موحد در شش ماهه نخست سالجاري سفال به عنوان دومين كالاي مهم صادراتي استان به ارزش هشت ميليون و 445 هزار دلار به هشت كشور جهان صادر شده است.

وي ادامه داد: كشورهاي آلمان، ايتاليا، دانمارك، هلند، قطر، امارات، كويت و عراق دريافت‌كننده كالاهاي صادراتي بخش صنايع دستي همدان بوده‌اند.

فرشچي‌موحد در ادامه سخنانش بيان كرد: شيشه دست‌ساز با صادرات سه ميليون و 950 هزار دلاري و وزن 545 تن با هشت و هفت دهم درصد از صادرات، در رتبه سوم قرار گرفته است.

وي افزود: همچنين در اين مدت هشت قلم انواع محصولات صنايع دستي از طريق گمرك استان همدان به ديگر كشورها صادر شده كه شامل قطعات مبلمان، مجسمه گچي، مجسمه پلي استر، سبد دست‌ساز و گليم بوده است.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان كرد: صادرات اين بخش در شهريورماه امسال معادل 12 ميليون و 829 هزار دلار بوده كه اين ميزان از نظر وزني دو هزار و 715 تن برآورد شده است

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4950
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه