میهن صنعت:

صدور روزانه بیش از 293 میلیون تومان معافیت‌های گمرکی در یزد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به صدور روزانه بیش از 293 میلیون تومان معافیت‌های گمرکی در استان، آن را نویدبخش پویایی و سرمایه‌گذاری در تولید و اقتصاد استان خواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، «محمدرضا علمدار» در دیدار و نشست با مدیر گمرکات استان که معاونان و کارشناسان این سازمان نیز حضور داشتند، گفت: همکاری نزدیک این سازمان با گمرک و تبادل اطلاعات و آمار با یکدیگر نقش مهمی در  رونق تولید و توسعه صادرات دارد .

وی با اشاره به این که روزانه بیش از 293 میلیون تومان معافیت‌های گمرکی در استان صادر می‌شود، تصریح کرد: صدور این میزان معافیت گمرکی نوید بخش پویائی و سرمایه‌گذاری در تولید و اقتصاد استان است.

«مهرداد پیرحیاتی» مدیر کل گمرکات استان نیز در این نشست گفت: روحیه مسئولان و مدیران دولت تدبیر و امید رفع مشکلات و بازکردن گره از مسیر تولید است .

وی با تاکید بر همکاری و همراهی با بخش خصوصی و غیر دولتی، ادامه داد: تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، تولید رقابت‌پذیر و توسعه صادرات در سایه همکاری و همدلی سازمان‌های همجوار به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت و گمرک میسر می‌شود .

پیرحیاتی با بیان این که گمرک در دولت تدبیر و امید از گمرکی سنتی به گمرک الکترونیک تغییر وضعیت داده است، اظهار کرد: بهبود و تسهیل تجارت فرامرزی، شفاف سازی و سالم سازی فعالیت های گمرکی و تجاری، تسهیل و روانسازی تجارت از جمله دستاوردهای گمرک الکترونیک به ویژه سامانه هوشمند امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است .

مدیر کل گمرکات استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش اختیارات این گمرکات برای حمایت از تولید داخلی، اظهار کرد: واحدهای تولیدی معتبر می‌توانند کالای خود را بدون پرداخت حقوق ورودی و با نگهداری بخشی از کالا به عنوان وثیقه ترخیص کنند .

گفتنی است، در پایان این نشست ، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان به همراه کارشناسان این اداره از بخش های مختلف گمرکات یزد بازدید کردند.

 

منبع:ایسنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=139226
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه