میهن صنعت:

طب سنتی، حافظ سلامت بدن

میهن صنعت: دستیار تخصصی طب سنتی گفت: طب سنتی٬ یاری رسان طبیعت بدن و حافظ سلامت آن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عبدالله کشاورز در گفت‌وگویی در تشریح ارکان مزاج و طبقه بندی علم طب از دیدگاه حکما، اظهار کرد: طب سنتی، یاری رسان طبیعت بدن و حافظ سلامت آن است و ضمن توجه به درمان بیماری، به این مطلب که آنچه فرد مصرف می‌کند برای بدنش سودمند یا زیان بار است، توجه ویژه دارد.

 

وی یادآور شد: حکما‌ی طب سنتی معتقد بودند که بدن انسان، جانوران و نباتات و همه موجودات از چهار عنصر به نام‌های آتش، هوا، آب و خاک تشکیل شده است.

 

دستیار تخصصی طب سنتی خاطرنشان کرد: آنان کیفیت‌های مختلفی را که به واسطه حواس ادراک می‌شود، به چهار دسته حرارت، برودت، رطوبت و یبوست تقسیم می‌کنند و از ترکیب آن‌ها، چهار کیفیت گرم و خشک، گرم و‌ تر، سرد و‌ تر، سرد و خشک به وجود می‌آید.

 

وی با اشاره به اینکه تمام موجودات یک مزاج مخصوص به خود دارند٬ اضافه کرد: موجودات هر کدام از جواهر اربعه بهره ‌برده‌اند‌ که در پرندگان جوهر آتش و هوا بیشتر است و در خزندگان عنصر خاکی غالب است.

 

کشاورز تصریح کرد: در طبقه‌بندی انواع مزاج‌ها می‌توان به مزاج‌های اصلی یا سرشتی، جنسی، سنی، فصلی، عضوی و عادتی اشاره کرد.

 

به نقل از ایسنا وی در تفاوت مزاج در مردان و زنان اضافه کرد: مزاج زنان در مقایسه با مزاج مردان سرد و‌ تر است و مزاج مردان نسبت به زنان گرم و خشک است و بر این مبنا نیروی عضلانی مردان بیشتر ‌و سریع‌ترند، درحالی که زنان صبور‌تر و باحوصله‌تر هستند چراکه جوهر آبی در آنان غلبه دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=39381
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه