میهن صنعت :

طراح سابق آئودی رییس طراحی گروه هیوندای – کیا شد /عکس

میهن صنعت : پیتر شرایر - طراح معروف خودروی محبوب آئودی تی تی - که در سال 2006 از شرکت فولکس واگن به کیا موتورز پیوست، برای شرکت هیوندای نیز طراحی خواهد کرد.

به گزارش میهن صنعت پیتر شرایر – طراح معروف خودروی محبوب آئودی تی تی – که در سال 2006 از شرکت فولکس واگن به کیا موتورز پیوست، برای شرکت هیوندای نیز طراحی خواهد کرد.

http://www.mihansanat.ir/upload/img/Peter-Schreyer-Kia-Hyundai-16.jpg

 

گروه خودورسازی هیوندای اعلام کرد: پیتر شرایر طراح خودروی آلمانی که به مغز متفکر طراحی خودروی آئودی تی تی معروف است، روی طراحی‌های دو شرکت کره‌ای کیا و هیوندای نظارت خواهد کرد.

 

این خودروساز کره‌ای به دنبال کنار‌ زدن رقبای آلمانی خود نظیر فولکس واگن و بی.ام.و در زمینه طراحی است.

 

درخشش ستاره اقبال شرایر در شرکت‌های خودروساز کره‌ای به سرعت در حال افزایش است.

 

وی همین سه هفته قبل به عنوان یکی از روسای کمپانی خودروسازی کیاموتورز معرفی شد.

 

شرایر اولین فرد خارجی است که به این پست منصوب می‌شود. وی پیش‌تر رییس بخش طراحی و نایب رییس اجرایی کیاموتورز بود.

 

شرایر این پست جدید را که به تازگی در گروه خودروسازی هیوندای – کیا ایجاد شده برای نظارت بر طراحی‌های هر دو برند هیوندای و کیا که در کنار هم پنجمین خودروساز بزرگ جهان هستند، برعهده خواهد گرفت.

 

پیش از این طراحی‌های این دو خودروساز توسط افراد جدا صورت می‌گرفت.

 

کیا موتورز که در سال 1998 به دلیل بحران مالی آسیا به هیوندای واگذار شد، فروش خود را با سرعت بیش‌تری نسبت به هیوندای در بازار‌های اروپا و آمریکا افزایش داده است.

 

انتصاب شرایر به این سمت جدید با تلاش‌های شرکت هیوندای برای افزایش سهم خود در بازار همزمان شده است.

 

سخنگوی شرکت هیوندای تاکید کرد که این گروه باید به شکل مشخص‌تری برند منحصر به فرد هر دو خودروساز را مشخص کند.

 

این سخنگو که خواست نامش فاش نشود، گفت: پیتر شرایر با تجربه‌ بالای طراحی در خودروساز‌های معروف و درک عمیق از دو شرکت هیوندای و کیا نقش بزرگی در تحکیم جایگاه این دو شرکت برای تبدیل شدن به یک خودروساز کلاس اول جهانی دارد.

 

ارتقای مقام پیتر شرایر نشانه آشکار برنامه این دو خودروساز برای کنار زدن رقبای آلمانی نظیر فولکس واگن و بی‌.ام. و در طراحی است. استراتژی مهمی که به این دو خودروساز کره‌ای کمک کرده تا فروش خود را حتی در دوران رکود اقتصادی جهانی در سال 2009 نیز افزایش دهند.

 

شرایر 59 ساله در سال 2006 از فولکس واگن به کیاموتورز پیوست. وی طراح سابق خودروهای آئودی بوده است. شرایر قبل از پیوستن به کیا موتورز طراحی‌های این شرکت را "خنثی" می‌دانست.

 

وی برای جذاب‌تر کردن طراحی‌های کیا به این کمپانی پیوست و در زمان کوتاهی چهره مدل‌های کیا را از خودروی کوچک پیکانتو گرفته تا مدل سدان اپتیما متحول کرد.به گزارش ایسنا، هیوندای و کیاموتورز در سال 2012 در مجموع هفت میلیون و 120 هزار دستگاه خودرو فروختند که نسبت به سال قبل هشت درصد افزایش نشان می‌دهد و حتی بالاتر از هدف‌گذاری هفت میلیونی این دو شرکت بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9489
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه