طرح استیضاح وزیر صنعت جدی نیست

ميهن صنعت: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تاکنون موضوع استیضاح وزیر صنعت ، معدن و تجارت دراین کمیسیون مطرح نشده ، گفت :موضوع استیضاح جدی نیست .

به گزارش ميهن صنعتˈروح اله عباسپور ˈ روز شنبه به  ایرنا گفت : طرح استیضاح زمانی جدی می شود که از طریق سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن به طور رسمی مطرح شود و یا اینکه هیات رییسه مجلس اعلام وصول کند اما تاکنون هیچ کدام از این اتفاق ها رخ نداده است .

از نظر این نماینده مجلس ، استیضاح هر وزیر چارچوب تعریف شده خود را دارد و درعین حال برخی افراد در مجلس هر ازچند گاهی موضوعاتی این چنینی را مطرح می کنند .

عباسپور افزود: برخی نمایندگان بیش از 2 ماه است که این موضوع را مطرح می کنند اما به طور جدی مطلبی را دراین خصوص نشنیده ایم .

وی در عین حال از در دستور کار قرار گرفتن موضوع تحقیق و تفحص از خودروسازی کشوردر کمیسیون صنایع ومعادن مجلس خبرداد و گفت : این موضوع برای رای گیری به کمیسیون رسیده است .

عباسپور نحوه تعامل خودروسازان با قطعه سازان به خاطر مطالبات ، نرخ قطعات ، شیوه تنظیم قراردادها با قطعه سازان را از مسائل کنونی دانست و گفت : عدم پرداخت به موقع مطالبات از جمله مواردی است که باعث می شود قطعه سازان با چالش های کارگری و تعطیلی واحدهای صنعتی خود مواجه شوند .

این نماینده مجلس با بیان اینکه دستگاه های مالیاتی به محض فروش قطعه به خودروسازان از قطعه سازان مالیات دریافت می کنند درحالی که آنها هنوز پول خود را از خودروسازان دریافت نکرده اند ، گفت : این مسئله نیز برای قطعه سازان مشکل ساز شده است .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4495
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه