میهن صنعت :

طرح پوشش نوسانات نرخ ارز روي ميز دولت قرار گرفت

در جلسه كارگروه صادرات كشور، گزارشي پيرامون طرح پوشش نوسانات نرخ ارز (هجينگ) ارائه و در خصوص راهكارهاي اجراي اين طرح بحث و تبادل نظر شد.


در جلسه كارگروه صادرات كشور، گزارشي پيرامون طرح پوشش نوسانات نرخ ارز (هجينگ) ارائه و در خصوص راهكارهاي اجراي اين طرح بحث و تبادل نظر شد.

 به گزارش میهن صنعت به نقل از خبرگزاري مهر، معاون اول رئيس جمهور با بيان اينكه علي رغم فشارها و محدوديت هاي ناشي از تحريم ها، وضعيت صادرات غيرنفتي كشور رضايت بخش و اميدواركننده است، از همه مسئولان و كساني كه در بخش صادرات غيرنفتي دست دارند خواست با تعصب و جديت بيش از پيش در جهت پيشبرد برنامه هاي صادراتي و تحقق هدفگذاري تعيين شده در سال جاري تلاش كنند.

محمدرضا رحيمي ظهر (سه شنبه) در جلسه كارگروه صادرات كشور، بر لزوم درك اهميت صادرات غير نفتي براي اقتصاد كشور تاكيد كرد و افزود: بايد تلاش شود ضمن مراقبت از وضعيت موجود با برنامه ريزي هاي تشويقي، كمبودها و نواقص برطرف و در جهت گسترش صادرات غيرنفتي اقدام گردد.

 رحيمي همچنين استانداران سراسر كشور و سفراي جمهوري اسلامي ايران را به تلاش هرچه بيشتر و بكارگيري ظرفيت هاي فراوان موجود در جهت پيشبرد اهداف صادراتي دولت فراخواند.

 در اين جلسه كه وزراي امور خارجه و صنعت، معدن و تجارت نيز حضور داشتند، گزارشي تحليلي از عملكرد و اهداف صادراتي در بخش هاي ميعانات گازي، پتروشيمي، صنعت، فرش و صنايع دستي، كشاورزي، معدن و خدمات فني و مهندسي طي سه ماهه اول سال 91 ارائه شد.

 در اين نشست همچنين گزارشي پيرامون طرح پوشش نوسانات نرخ ارز (هجينگ) ارائه و در خصوص راهكارهاي اجراي اين طرح بحث و تبادل نظر شد.

 به گزارش مهر، هجينگ ارزي به عملياتي گفته مي شود كه طي آن، واردكننده براي اينكه از افزايش نرخ برابري ارز نسبت به پول ملي متضرر نشود، اقدام به خريد ارز زودتر از موعد و برابر محاسبات و برنامه ريزي شركت خود مي‌كند تا خود را در مقابل ريسك نوسانات نرخ ارز پوشش دهد.

 به عبارت ديگر، هجينگ كه نوعي از قراردادهاي آتي محسوب مي شود، به معني خنثي نمودن ريسك موجود در يك بازار با استفاده از ريسك متضاد در بازاري ديگر است.

 يكي از متداول ترين شقوق قراردادهاي آتي براي مديريت انواع ريسك ها، دور نگاه داشتن فعالان اقتصادي از ريسكهاي ناشي از نوسانات ارزش پول است كه عموما در قالب ابزار هجينگ مديريت مي شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2401
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه