مدیرکل هماهنگی و نظارت بازرگانی دولتی:

ظرفیت اسمی ملاک تعهد تامین مواد اولیه نیست

مدیرکل هماهنگی و نظارت بازرگانی دولتی گفت: ظرفیت اسمی و توان تولید ملاک تخصیص سهمیه آرد واحدهای خبازی نیست‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«میهن صنعت»، یکی از تولیدکنندگان نان صنعتی گفت: سال ۹۶ بعد از گذشت ۷ تا ۸ سال موفق به دریافت پروانه بهره برداری شدیم و سال ۹۷ با سهمیه اسمی  ۱۱۰ تن آرد افتتاح شد.

علی رغم واردات ۲۰ تا ۳۰ میلیون یورو ماشین آلات در شرایط تحریم و بهره برداری و بازدید چند وزیر و نمایندگان متعدد مجلس، اما متاسفانه سهمیه آردی که برای ما مصوب شده، به هیچ عنوان بازرگانی دولتی به ما نداده است.

این تولیدکننده نان صنعتی می‌گوید: استان تهران روزانه ۳ هزار و ۲۰۰ تن سهمیه آرد دولتی دارد که توسط مدیریت بازرگانی دولتی داده می‌شود. حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر سهمیه دارند و با این وجود جای این سوال مطرح است که سهمیه‌ها چطور داده می‌شود.

محمد حسن جلالی مدیر کل هماهنگی و نظارت آرد و نان گفت: ظرفیت اسمی ملاک تعهد مواد اولیه از طرف دولت به هیچ واحد خبازی یا کارخانه‌ای نیست.

به گفته او، براساس نیاز شهروندان در هر منطقه و استان سهمیه آرد داده می‌شود، چرا که ممکن است نانوایی سنتی با گذاشتن یک دستگاه سقف تولید را تا ۳ برابر ظرفیت اسمی افزایش دهد.

تخصیص سهمیه آرد به هر یک از واحدهای نانوایی در سامانه مشخص است و دستگاه‌های نظارتی امکان نظارت آنلاین خرید و بازرسی فیزیکی به محل توزیع آرد به مراکز عرضه نان را دارند.

جلالی می‌گوید: این تولیدکننده نان صنعتی که اذعان می‌کند به رغم مجوز و فعالیت تاکنون سهمیه ای دریافت نکرده، درخواست خود را باید به غله تهران دهد تا پس از بررسی و جمع بندی مسائل طی نامه‌ای به ما اعلام کنند که چه میزان و چه نوع آرد بدهیم.

مدیر کل هماهنگی و نظارت آرد و نان می‌گوید: هر استان سقف سهمیه‌ای دارد که براساس تصمیم کارگروه استان‌ها نوع آرد یک، دو و سه مشخص و به ما اعلام می‌شود و در نهایت بازرگانی دولتی بر مبنای آن در سامانه تعریف می‌کند.

سهمیه آرد برمبنای محل و منطقه‌ای که واحد نانوایی استقرار پیدا کرده، داده می‌شود و هیچ ارتباطی به ظرفیت اسمی و توان تولید واحدها ندارد./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=240575
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه