میهن صنعت به بهانه پایان سال بررسی کرد؛

عملکرد بهمن موتور در سال 1400 چگونه بود؟

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 1400 ما در میهن صنعت تصمیم گرفتیم عملکرد خودروسازان را طی سالی که گذشت بررسی کنیم.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 1400 ما در میهن صنعت تصمیم گرفتیم عملکرد خودروسازان را طی سالی که گذشت بررسی کنیم. بهمن موتور یکی از بزرگترین خودروسازان بخش خصوصی بوده که سال بسیار موفق و پرمشغله ای را پشت سر گذاشته. سالی پر از رونمایی، عرضه محصول جدید، توسعه و موفقیت. در ادامه به بررسی عملکرد بهمن موتور در سال 1400 می پردازیم.

بهمن دیگنیتی پرایم

عملکرد بهمن موتور در سال 1400 چگونه بود؟

بهمن موتور در روزهای پایانی اسفند 1399 بود که کراس اوور جنجالی و موفق دیگنیتی پرایم را عرضه کرد. اما در اصل عرضه این خودرو به سال 1400 موکول شد و امسال بود که شاهد حضور این خودرو در خیابان ها بودیم. بهمن دیگنیتی پرایم کراس اووری کوپه استایل با طراحی جذاب بوده که قیمت رقابتی، تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسب، طراحی زیبا و خدمات خوب و عملکرد بهمن موتور در سال 1400 موجب موفقیت خوب این خودرو در بازار و استقبال بی سابقه مشتریان شد. دیگنیتی پرایم از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید — اسب بخار و — نیوتن متر گشتاور بوده و این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلوی این کراس اوور کوپه استایل منتقل می شود.

بهمن فیدلیتی پرایم

عملکرد بهمن موتور در سال 1400 چگونه بود؟

بهمن موتور که تجربه بسیار شیرین و موفقی از عرضه دیگنیتی داشت، سراغ عرضه دومین کراس اوور جدید خود با نام فیدلیتی پرایم رفت. فیدلیتی یک محصول استراتژیک برای بهمن موتور بوده و مالکیت معنوی پلتفرم این کراس اوور از شریک چینی خریداری شده است. بهمن موتور برنامه عرضه بلند مدتی برای فیدلیتی دارد. فیدلیتی یک کراس اوور سایز متوسط رو به بزرگ شیک با استایل سنتیست. بهمن موتور فیدلیتی پرایم در دو نسخه پنج و هفت نفره عرضه شده و در سال 1400 طی چندین طرح فروش به بازار عرضه شد که استقبال مشتریان از این خودرو نیز بسیار زیاد و چشمگیر بود و منجر به ارتقا عملکرد بهمن موتور در سال 1400 شد.

فیدلیتی پرایم از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. طراحی ظاهری زیبا، کابین زیبا و با کیفیت، قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش بهمن موتور موجبات موفقیت فیدلیتی پرایم را در بازار ایران فراهم کرد.

تمام عملکرد بهمن موتور در سال 1400 به رونمایی و معرفی محصول محدود نشده. این شرکت با هدف داخلی سازی، کاهش هزینه های تولید و افزایش تیراژ اقدام به احداث خطوط پرس شاپ جی 1 و جی 2 کرد و فضاهای تولید خود را گسترش داد. برخی از این فضاهای تولیدی تازه احداث شده تا پایان سال 1400 و برخی دیگر نیز در اوایل سال آتی بهره برداری خواهند شد. ضمن اینکه بهمن موتور در سالی که گذشت در خصوص بروزرسانی خطوط رنگ تمام رباتیک محصولات خود نیز اقدام کرد و یکی از پیشرفته ترین و بهترین خطوط رنگ بدنه خودرو را در بین خودروسازان داخلی دارد.

کارخانه تیوان

عملکرد بهمن موتور در سال 1400 چگونه بود؟

 افتتاح کارخانه تولید قوای محرکه خودروهای سواری تیوان عملکرد بهمن موتور در سال 1400 را ارتقا داد . این کارخانه مدرن ترین و پیشرفته ترین کارخانه تولید پیشرانه در ایران بوده که در شهرک صنعتی کاسپین قزوین واقع شده است. تیوان در سال 1401 با توسعه خط تولید خود قادر به تولید 75 هزار پیشرانه و در سال 1402 ظرفیت خود را به تولید 150 هزار پیشرانه در سال ارتقا خواهد داد. این شرکت همچنین در سال 1403 و 1404 بنا دارد که ظرفیت تولید پیشرانه خود را به ترتیب به 250 هزار و سپس 500 هزار عدد در سال برسد که این تعداد پیشرانه در 10 مدل مختلف از نوع سه و چهار سیلندر با استاندارد آلایندگی یورو 6 تولید خواهد شد.

پیشرانه سه سیلندر توان تولیدی حداکثر 144 اسب بخاری دارد که از تمام پیشرانه های چهار سیلندر تنفس طبیعی موجود در بازار کشور قدرتمندتر است. همانطور که اشاره شده کارخانه تیوان در مجموع 10 نوع پیشرانه از نوع سه و چهار سیلندر تولید می کند که قدرتی بین 75 تا 155 اسب بخار دارند. پیشرانه های تولیدی تیوان صرفا برای محصولات بهمن موتور نبوده و دو خودروساز اصلی یعنی ایران خودرو و سایپا نیز از جمله مشتریان تیوان بوده و قرار است پیشرانه سه سیلندر توربوشارژ این شرکت روی سایپا شاهین و آریا هم نصب شود.

کامیونت فورس 6 و 8.5 تن بهمن دیزل

عملکرد بهمن موتور در سال 1400 چگونه بود؟

بهمن دیزل بزرگترین تولید کننده خودروهای تجاری در ایران محسوب شده و در زمینه کامیونت سهمی بیش از 50 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. این شرکت با هدف گسترش سبد محصولات کامیونت خود و عرضه محصولی اقتصادی تر، کامیونت فورس 6 و 8.5 تن را رونمایی کرد. گروه بهمن دارای دو زیرمجموعه تجاری ساز بهمن دیزل و سیبا موتور بوده که انواع کامیونت، مینی بوس، کامیون و کشنده در این شرکت در بالاترین سطح کیفیت تولید می شود. به زودی هم اتوبوس به سبد محصولات بهمن دیزل اضافه خواهد شد.

عملکرد بهمن موتور در سال 1400 چگونه بود؟

هر دو مدل 6 و 8.5 تن کامیونت فورس دارای پیشرانه کامینز هستند که امتحان خود را در بازار ایران به خوبی پس داده اند. این پیشرانه توربودیزل چهار سیلندر خطی 16 سوپاپ حجم دقیقی معادل 3760 سی سی دارد که مجهز به سیستم اینترکولر است. این نیروگاه دیزلی قادر به تولید 155 اسب بخار قدرت در دور2600 و 491 نیوتن متر گشتاور بین 1200 تا 1900 دور بر دقیقه بوده که قدرتمندترین پیشرانه کامینز نسبت به رقباست. گیربکس نصب شده برای هر دو مدل 6 و 8.5 تن کامیونت فورس از برند وانلیانگ چین بوده که دارای مهندسی کمپانی ZF آلمان است. نکته مثبت گیربکس قابلیت تحمل گشتاور تا 550 نیوتن متر بوده که فراتر از گیربکس های رایج بازار ایران است. همین موضوع سبب شده که طول عمر گیربکس کامیونت فورس بالاتر باشد؛ ضمن اینکه تعویض دنده های نرمی را هم با این گیربکس تجربه خواهید کرد و موقعیت قرارگیری دنده ها نیز به ساده تر تعویض شدن دنده ها کمک کرده است. ضریب نهایی دیفرانسیل این کامیونت نیز 4.3 اعلام شده است.

انتقال خط تولید وانت کارا از بهمن موتور به بهمن دیزل

عملکرد بهمن موتور در سال 1400 چگونه بود؟

استقبال مشتریان از محصولات سواری بهمن موتور یعنی فیدلیتی و دیگنیتی پرایم بسیار بالا بود. اما محدود بودن فضای تولید باعث شد در تیراژ تولیدی این شرکت پاسخگوی این حجم از تقاضا نباشد. بهمن موتور با هدف تامین فضای تولیدی و بالابردن تیراژ تولید دیگنیتی و فیدلیتی، اقدام به انتقال خط تولید وانت کارا به بهمن دیزل کرد. با این کار هم بهمن دیزل رسما وارد سگمنت خودروهای تجاری سبک یعنی وانت بارهای شاسی مستقل شده و هم اینکه فضای تولیدی در بهمن موتور برای افزایش تیراژ تولید یا احداث خط تولید محصول جدید خالی شد. البته در سال 1401 قرار است خط تولید پیکاپ کاپرا نیز از بهمن موتور به بهمن دیزل منتقل شود.

رونمایی از ون باری اینرودز

عملکرد بهمن موتور در سال 1400 چگونه بود؟

فرهنگ جابه جایی بار در دنیا در حال تغییر است. امروزه در کمتر کشور توسعه یافته یا در حال توسعه ای از وانت برای حمل بار استفاده کرد. به جای استفاده از وانت برای حمل بار، کارگو ون ها یا همان ون های باری مطرح شده اند. مزیت این خودروها نسبت به وانت ها در این بوده که دارای کابینی سرپوشیده و استاندارد هستند و دیگر مانند وانت ها نیاز به نصب کابین های غیراستاندارد برای محفوظ ماندن بارها نیست.

بیشتر بخوانید:

گارانتی خودرو ون اینرودز ۲ سال یا 50 هزار کیلومتر است

 

ون اینرودز یک کارگو ون کامپکت بوده که به نوعی اولین در این سگمنت در ایران است. مزیت استفاده از ون اینرودز برای حمل بار این بوده می توان وسایل مختلف را در کابینی کاملا سرپوشیده، محفوظ و جادار حمل کرد. البته ون اینرودز در کاربری های مختلفی قابل سفارش بوده و می توان فضای بار آن را برای استفاده های مختلف شخصی سازی کرد. این شخصی سازی یا کاربری سازی می تواند شامل نصل قفسه و تجهیزات مختلف باشد. یکی دیگر از کاربری های این ون اینرودز، امکان استفاده به صورت کمپر کوچک بوده و می توان فضای بار 5.1 متر مکعبی آن را به تجهیزات لازم برای اقامت در طبیعت مجهز کرد.

عملکرد بهمن موتور در سال 1400 چگونه بود؟

بهمن اینرودز دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور است. تمام این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعتی دستی به محور عقب این کارگو ون 1285 کیلوگرمی منتقل می شود. این خودرو کم مصرف ترین خودروی تجاری سبک ایران بوده و نسبت به وانت های باری مصرف سوخت کمتر و آلایندگی پایین تری دارد. بهمن اینرودز دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 8 لیتر بنزین مصرف می کند.

طول، عرض و ارتفاع فضای بار این خودرو به ترتیب معادل 2630، 1480 و 1300 میلی متر بوده که حجم آن 5.1 متر مکعب بوده که نسبت به تمام وانت بارهای مجهز شده به کابین جادارتر است.

بهمن موتور اولین خودروساز بخش خصوصی بود که با تحریم های اقتصادی آمریکا رو به رو شد و این لطمه زیادی به شرکت وارد کرد. ولی تلاش های صورت گرفته در گروه بهمن باعث شد که این شرکت با موفقیت از پس تحریم ها بر آید. عملکرد بهمن موتور در سال 1400 موفق بوده و  با رونمایی محصولات جدید، توسعه خطوط تولید و اقدامات مهم دیگری از این قبیل به رو به پایان است. از طرفی برنامه رونمایی محصولات جدیدی را هم در سال آینده دارد.

کامیون کشنده امپاور بهمن دیزل

عملکرد بهمن موتور در سال 1400 چگونه بود؟

در روزهای پایانی سال جاری بهمن دیزل اولین کامیون کشنده خود را با نام امپاور BD 500 رونمایی کرد. این کامیون قدرتمندترین و مجهزترین کامیون کشنده چینی بازار ایران بوده و تقریبا لوکس ترین و مدرن ترین هم محسوب می شود. بهمن دیزل قصد دارد در کنار کامیون کشنده های FAW سیبا موتور سهمی بیشتر از 50 درصد کشنده های بازار ایران را مجموعا به خود اختصاص دهد. کامیون کشنده امپاور بهمن دیزل از یک موتور شش سیلندر خطی توربودیزل کامینز با حجم 11800 سی سی بهره می برد. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو5 EEV بوده و قادر به تولید 490 اسب بخار قدرت و 2300 نیوتن متر گشتاور بوده که از تمام کامیون کشنده های چینی بازار فراتر است. نیروی تولیدی هم توسط یک گیربکس 12+2 سرعته اتوماتیک ساخت ZF به چرخ ها منتقل می شود.

این کامیون کشنده مدرن و قدرتمند قیمتی معادل 2.7 میلیارد تومان (بدون احتساب مالیات) داشته و به صورت استاندارد دارای تجهیزاتی مانند سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی ترمز اضطراری، سانروف برقی، کروز کنترل، هشدار خروج از خط، ریتاردر پنج حالته هیدرولیکی، صندلی بادی راننده قابل تنظیم در شش جهت و گرمکندار، سیستم مالتی مدیا لمسی، دو تخت خواب، یخچال، قفل دیفرانسیل و … بوده که به پشتوانه این تجهیزات مدرن ترین و لوکس ترین کامیون کشنده صفر کیلومتر ایران هم لقب می گیرد

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=240689
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه