میهن صنعت :

فراهم کردن شرایط برای رقابت تشکل‌های کشاورزی و روستایی با دلالان از سوی مجلسی‌ها

میهن صنعت :‌ یک عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور خواستار حضور بیشتر تشکل ها در مراکز سازمان میادین در سطح کشور شد و از نمایندگان مجلس خواست که شرایط لازم برای حضور و توان رقابت با دلالان را برای تشکل های کشاورزی و روستایی فراهم کنند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سید مهدی کلاته رحمانی در نهمین جلسه شورای هماهنگی و حمایت از تشکل های بخش کشاورزی استان سمنان که با حضور نمایندگان مردم شهرستان‌های گرمسار، آرادان و دامغان و مدیران جهادکشاورزی استان برگزار شد با تاکید بر اقتصادی کردن کشاورزی و نقش تکنولوژی و صنعتی کردن آن، از صنایع تبدیلی و بازرگانی مرتبط با بخش به عنوان دو مقوله مهم یاد کرد.

 

کلاته رحمانی گفت: تولید در بخش کشاورزی یک زنجیره است و باید همه بخش‌ها با هم دیده شود که این مهم با قانون تمرکز و تجمیع وظایف در بخش محقق شده است.

 

وی خواستار حضور پر رنگ تشکل در مراکز سازمان میادین در سطح کشور شد و از نمایندگان مجلس درخواست کرد که به نحوی شرایط لازم برای حضور و توان رقابت با دلالان را برای تشکل ها فراهم کنند .

 

عبدالرحمان رستمیان نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس نیز وجود نهاد های مردمی را نشانه توسعه یافتگی ذکر کرد.

 

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم گفت: صنایع تبدیلی باید آمایش شود تا محصولات ارزشمند در حوزه کشاورزی به بهترین شیوه عرضه شود.

 

وی بر حرفه ای شدن تشکل ها برای صیانت از حرفه خود تاکید کرد و افزود: بهره وری در بخش و استفاده مطلوب از منابع باید مد نظر باشد.

 

نماینده مردم شهرستا‌ن‌های گرمسار و آرادان به اداره همه امور کشور با عقلانیت ، اقتصادی و ارزان اداره کردن کشور تاکید کرد و افزود: در شرایط کنونی نیازمند کار و مدیریت جهادی هستیم.

 

غلامرضا کاتب یادآور شد: بخش کشاورزی سهم مهمی در تحقق منویات رهبری به ویژه موضوع اقتصاد مقاومتی دارد.

 

وی افزود: نگاه مجلس در سال جاری کمک به بخش کشاورزی است و در قانون بودجه هم حمایت های خوبی از بخش کشاورزی شده است .

 

کاتب گفت: موضوعات مطرح شده در این جلسه اگر نیازمند پیگیری از سوی مجمع نمایندگان استان است طرح موضوع تهیه و در اختیار مجمع قرار گیرد تا در جلسات مشترک در سطح ملی پیگیری و مسائل مرتفع شود.

 

همچنین موسوی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سهم بخش کشاورزی را از پارامترهای اقتصادی 18.6 درصد در اشتغال، 15.3 درصد ارزش افزوده و ارزش سالانه محصولات کشاورزی را 18هزار و 263 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: سهم بری بخش کشاورزی از اعتبارات استانی در سال 92 به میزان 10 درصد بوده است.

 

سید مجید موسوی گفت: استان دارای 42 هزار و 252 بهره بردار است و تعداد 250 تشکل با 109 هزار و 282عضو و 867 شاغل در استان است.

 

به گزارش ایسنا رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به میزان تولیدات کشاورزی در این استان، اظهار کرد: مجموع تولیدات بخش کشاورزی استان بیش از یک میلیون 376 هزار تن است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=49592
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه