میهن صنعت:

قیمت هر کیلو سیم لاکی چقدر است؟

قبل از اینکه به موضوع اصلی(قیمت هر کیلو سیم لاکی) بپردازیم، بهتر است که در مورد خود Lacquered wire اطلاعات مختصری داشته باشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، قبل از اینکه به موضوع اصلی(قیمت هر کیلو سیم لاکی) بپردازیم، بهتر است که در مورد خود Lacquered wire اطلاعات مختصری داشته باشید.

سیم لاکی چیست؟

قبل از اینکه به موضوع اصلی(قیمت هر کیلو سیم لاکی) بپردازیم، بهتر است که در مورد خود Lacquered wire اطلاعات مختصری داشته باشید. سیم لاکی رایج ترین سیم مورد استفاده در صنایع مختلف بوده که از یک بخش رسانا که توسط یک لایه عایق پوشانده شده، تولید و به بازار ارائه میشود و با نام سیم لعاب دار یا آهنربایی نیز شناخته میشود.

این نوع سیم ها کاربردهای گسترده ای دارند و به عنوان اجزای محصولات الکترومغناطیسی از جمله ژنراتورهای ساختمانی، موتورها، ترانسفورماتورها، سلف ها، رله ها، ابزارهای اندازه گیری، کنترل، تجهیزات مخابراتی و سایر تجهیزات الکترونیکی از آنها بهره می برند. علت آن هم می تواند مقاومت الکتریکی، شیمیایی و مکانیکی بالای آنها و اشغال کردن فضای کم به دلیل کم قطر باشد. همچنین در برابر حرارت مقاومت بالایی از خود نشان میدهند.

قیمت و خرید سیم لاکی از پامنار تهران

این نکته را باید دانست که قیمت سیم لاکی به قیمت دلار وابسته است و با تغییر نرخ ارز قیمت این محصول نیز تغییر میکند و یکی از پر مصرف ترین این محصول که طرافدار زیادی دارد سیم لاکی 0.5 میلیمتر می باشد . همانطور که در بالا ذکر کردیم، در حالی خرید هر نوع کابل و سیمی بدون مارک ممکن است هزینه های اولیه کمتری را به همراه داشته باشد، اما ابهامات قابل توجهی در مورد عملکرد و تضمین ایمنی آنها وجود دارد. بنابراین توصیه میشود، همیشه به سراغ محصولات سیم لاکی مسی عایق ‌شده با بهترین کیفیت تأیید شده بروید. مطمئن شوید که تامین کننده سیم لاکی، محصولی استاندارد و با کیفیت را ارائه میدهد.

یکی از تامین کنندگان پامنار تهران، شرکت ایران سیم لاک است که بزرگترین و معتبرترین پخش کننده انواع سیم لاکی، عایق حرارتی سیم و کابل برق، پمپ و قطعات پمپ(موتورهای الکتریکی) با بهترین کیفیت و قیمتی مقرون به صرفه در بازار تهران است.

در حال حاضر برندهای مختلفی از سیم لاکی نیز در بازار تهران موجود است که بهترین برندها عبارتند از لاک سیم، راما، الکترو سیم، فارس، زاگرس و سیم کاشان و… که در فروشگاه ایران سیم لاک نیز موجودند و می توانید هر کدام از این برندها را که مورد قبول است، با کیفیت ساخت بالا و قیمتی مناسب از ایران سیم لاک خریداری نمایید.

قیمت سایزهای مختلف سیم روکشدار متفاوت است که ارزان ترین قیمت همان قیمت پایه است که برای سایزهای 0/50 تا 5/5 میلی متر کاربرد دارد. مابقی سایزهای سیم لاکی بسته به قطر آنها با افزایش قیمت متفاوتی نسبت به قیمت روز به فروش می‌رسند. به عنوان مثال قیمت روز سیم لاکی صد هزار تومان در هر کیلو است اما سایز 0/35 یا 0/30 میلی متر با قیمت هزار تومان بالاتر به فروش میرسد.

 قیمت هر کیلو سیم لاکی چقدر است؟

هر کیلو سیم لاکی را با چه قیمتی می توان در بازار خرید؟

خب برای این سوال، پاسخ قطعی وجود ندارد چون سیم های لاکی مسی و آلومینیومی موجود در بازار با کلاس های حرارتی مختلف و سایز و برندهای متفاوت به فروش می رسد. همچنین به دلیل نوسانات موجود در بازار ارز و … نرخ ثابتی برای کالاها و محصولات صنعتی وجود ندارد، پس برای اطلاع از قیمت دقیق هر کیلو سیم لاکی باید با شرکت فروشنده تماس بگیرید.

فرآیند لاک زدن محصول سیم لاکی :

  • سیم لخت به صورت عمودی از طریق لاک مایع عبور می کند.
  • مازاد آن برداشته می‌شود و با عبور سیم از درون قالب، قبل از ورود به یک تونل پخت طولانی، دوباره به داخل حمام می‌ افتد.
  • در تونل پخت، حلال ها تبخیر می شوند.
  • سپس سیم از طریق یک فرآیند خنک کننده عبور می کند.
  • کل فرآیند لاک زدن را می توان یک یا چند بار تکرار کرد.
  • همچنین میتوان لاک زدن را در چندین رنگ انجام داد و یک روکش براق و بادوام را فراهم کرد

فاکتورهای مهمی که قبل از خرید سیم لاکی باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

  • سیم‌های مسی لعاب ‌دار نقش مهمی در افزایش عملکرد و طول عمر طیف گسترده‌ای از کاربردهای الکتریکی سنگین مانند ژنراتورها، موتورها، ترانسفورماتورها، محرک‌ها و موارد دیگر دارند. بنابراین خریداران در انتخاب سیم مسی عایق باید دقت کافی داشته باشند تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.
  • استفاده از سیم پیچ های لعابی با مس کمتر از حد مطلوب میتواند خطرناک باشد، لذا باید به سراغ سیم لاکی ساخته شده با مس با کیفیت بروید.
  • بهترین سیم لاکی، سیمی است که از نظر دوام رتبه بالایی داشته باشد پس هنگام خرید استحکام مکانیکی و انعطاف پذیری سیم لاکی را با دقت بررسی کنید.
  • هدایت الکتریکی در سیم لاکی مهم است، به عنوان خریدار باید به پایداری، مقاومت و قدرت بار سیم لاکی توجه کنید. مثلا سیم های مسی لاکی توان بارگذاری بیشتری نسبت به سیم‌ های دیگر (سیم ‌های آلومینیومی) دارند.
  • بررسی کنید که نیاز دقیق تان چیست و بر همین اساس سیم لاکی خود را خریداری کنید.
  • شهرت و سابقه تولید کننده و پخش کننده باید بررسی شود چون شاید سیم و کابل بدون مارک در بازار زیاد باشد که هزینه کمتری دارند اما در مورد عملکرد و ایمنی آنها هیچ تضمینی وجود ندارد.

 فایده لاک پوششی بر روی آنها چیست؟

متریال سیم لاکی معمولا مس و آلومینیوم بوده که با نوعی لایه یا لاک پوشش داده میشوند و همین پوشش تشکیل دهنده، عایق الکتریکی با خاصیت مکانیکی، مقاومت حرارتی بالا و مقاوم در برابر مواد شیمیایی است. این محصولات عمدتاً برای ساخت سیم های آهنربایی استفاده می شوند.

منبع : ایران سیم لاک

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=256143
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه