میهن صنعت :

مرسدس E63 AMG 2014 معرفی شد

میهن صنعت : هنوز مدت زیادی از رونمایی فیس‌لیفت بحث‌برانگیز E کلاس نگذشته که تیونر رسمی مرسدس؛ AMG از گونه مخصوص آن‌ هم پرده برداشت.

به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، طبق معمول اولین تغییرات در بدنه صورت گرفته؛ رینگ‌های 19 اینچی 10 پره جدید در لاستیک‌های 225/35 جاسازی شده‌اند و بادشکن جلو نیز از قطعات کرومی پوشیده گشته است. طراحی سپر جلو از نو انجام شده و با اضافه کردن یک حفره وسیع در قسمت میانی آن؛ به هدایت بهتر جریان هوا به زیر خودرو و در نتیجه بهبود آیرودینامیک کمک شایانی می‌کند. در گونه‌های سدان بالچه عقب به گونه طراحی شده تا در سرعت‌های بالا با جابه‌جایی خود نیروی رو به پایین کافی را تامین کند. این تغییرات در کنار تغییرات جزئی‌تری نظیر فرم چراغ‌ها و همین‌طور جلوپنجره تک پره؛ در مجموع چهره اسپرت و هجومی به E کلاس می‌بخشند؛ به خصوص در نمای عقب که چهار خروجی اگزوز چهارگوش بسیار جلب توجه می‌کنند.

قلب تپنده E63 AMGیک پیشرانه هشت سیلندر 5.5 لیتری است که با تلاش‌های AMG حالا در دور موتور 5500 قدرتی بالغ بر 557 اسب بخار تولید می‌کند و بیشینه گشتاوری که در محدوده 1750 تا 5250 به دست می‌آید به 720 نیوتوت‌متر می‌رسد. بدین‌ترتیب رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت از حالت سکون تنها ظرف 4.2 ثانیه صورت می‌گیرد؛ ضمن این که گونه‌های مجهز به سامانه چهارچرخ متحرک موسوم به 4MATIC ارقامی برابر 3.7 و 3.8 ثانیه ( استیشن) دارند.

مرسدس علاوه بر این یک گونه با پسوند S را هم معرفی کرده که با داشتن قفل دیفرانسیل عقب؛ قدرت بیشتری از همین پیشرانه هشت سیلندر بیرون می‌کشد. در سری S، توان پیشرانه به 585 اسب بخار رسیده ( دور موتور 5500 ) و گشتاور 800 نیوتوتن متری هم از دور موتور 1750 تا 5000 در دسترس راننده قرار می گیرد. شتاب E63 AMG S در گونه سدان به 3.6 و در بدنه استیشن به 3.7 ثانیه رسیده است.

گیربکس هفت سرعته اتوماتیک موسوم به MCT وظیفه تعویض هرچه سریعتر دنده‌ها را بر عهده دارد. ضمن این که می‌توان با تنظیم آن در حالت‌های مختلف C ( مصرف سوخت کنترل شده ) ، S ( اسپرت)، S+ ( بیش اسپرت) و M ( دستی) حالت‌های مختلفی را بسته به نیاز شرایط تجربه کرد.
برای متوقف کردن این ستاره سریع السیر! دیسک‌های ترمزی به قطر 360 میلی‌متر و از جنس سرامیک در نظر گرفته شده که در انواع معمولی با کالیبرهای نقره‌ای و در گونه S با کالیبرهای قرمز مشخص می‌شود.

فروش گونه‌های نیرومحرک عقب از ماه آوریل و فروش گونه‌های چهارچرخ متحرک از ماه ژوئن شروع خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9517
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه