میهن صنعت:

مسدود بودن راه‌ها همچنان مشکل امدادرساني/ تنها دو شهر مازندران مشکل آب دارند

میهن صنعت: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه مسدود بودن راه‌ها همچنان مشکل امدادرساني است، از تامین آب در تمام شهرهای مازندران به جز شیرود و نشتارود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: براثر بارش گسترده برف در زوهای گذشته غرب مازندران با قطع آب و برق همراه بوده است، به طوری که در اولین روز بارش 22 حلقه چاه شهرهای نور و چمستان در اثر بارش برف از مدار خارج شدند که با اقدامات صورت گرفته و تامین برق ایم چاهها از طریق دیزل ژنراتور در حال حاضر 60 لیتر در ثانیه آب پمپاژ می‌شود.

وی افزود: تامین آب تمام شهرهای مازندران به جز شیرود و نشتارود تا کنون تحقق پيدا کرده است.

وي اظهار داشت: در شهرستان تنکابن که وضعیت بحرانی تر بود، آب شهر 100 درصد تامین شده است.

حمیدرضا جانبازبابيان اينکه برای تامین آب شیرود و نشتارود از دو روز پیش 13 دستگاه دیزل ژنراتور به این مناطق اعزام شده است افزود:به دلیل مشکل ارتباطی، این دستگاه ها شب گذشته و صبح امروز به منطقه رسیده اند و تلاش برای برقراری آب این مناطق ادامه دارد .

وی با اشاره به تداوم شرایط نامناسب جوی در منطقه غرب مازندران، ابراز امیدواری کرد: با بهبود شرایط جوی، تداوم آبرسانی و امکان تامین خدمات برای مناطقی که فاقد آب هستند، فراهم شود.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر حدود 62 روستا فاقد آب و برق هستند که دسترسی به این روستاها به دلیل مسدود بودن راه های ارتباطی بسیار سخت است و امیدواریم با تلاش گروه های راهداری و باز شدن مسیر، امکان تامین خدمات آب و برق در این روستاها فراهم شود.

وی تصریح کرد: حدود هفت هزار بطری آب بسته بندی شده برای مناطق روستایی تنکابن پیش بینی شده است که به دلیل مسدود بودن راه ها، امکان توزیع این اقلام تاکنون فراهم نشده است و امیدواریم با فراهم شدن جاده دسترسی، این اقلام در بین خانوارهای روستایی منطقه توزیع شود.

جانباز گفت: با وجود شرایط سخت، هم اکنون آب بسیاری از شهرها تامین شده و مخازن در حال ارتفاع گیری است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است در پاره ای از موارد، آب برخی مشترکان قطع باشد که علت آن یخ زدگی کنتورها و یا لوله های آب است و با حضور گروه های فنی، این مشکل نیز در سریع ترین زمان ممکن قابل رفع است.

جانباز همچنین از توزیع 7 هزار آب بسته بندی در شهرهای غرب استان مازندران خبر داد و گفت: این تعداد آب بسته بندی از سوی استانهای معین ارسال شده است.

وی اظهارداشت با توجه به رفع قطعی برق از امروز روند خدمت رسانی سرعت بیشتری می گیرد.

***مدفون شدن 15 روستای "رودبار" زیر برف/"مدیریت بحران"برفگیر شد
بر اثر بارش برف طي چند روز اخير در استان‌هاي گيلان و غرب مازندران، تعدادي از روستاها به دليل مسدود بودن مسير امداد‌رساني زير برف دفن شدند.چهار روز از کولاک در استان گیلان و نیمه غربی استان مازندران مي‌گذرد و وضعيت امدادرساني به روستاهاي صعب‌العبور سخت‌تر و سخت‌تر مي شود به طوريکه در روزهاي اخير، خبر از محاصره 15 روستاي" جنت رودبار" و ناپديد شدن ساکنانش گفته مي‌شود.

در روزهاي ابتدايي اين بحران ساکنان بیشتر این مناطق بدون برق ، آب و در برخی نقاط گاز روز خود را شب کردند و امدادرسانی موکول به باز شدن راه و بند آمدن برف و کولاک و …شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران در اين ميان کمبود تجهیزات و ماشین آلات در منطقه برای بازگشایی معابر از عمده مشکلات امداد رساني محسوب مي شود و به گفته مسولان وقتی با چنین حادثه‌ای مواجه می‌شویم امکانات کفاف نمی‌دهد.

مسولان استان گفته بودند که هواشناسی تنها بارش برف و باران را پیش‌بینی کرده و نگفته بود بناست دو متر برف بیاید، و این موضوع اصلا قابل پیش‌بینی نبود بارش و شدت برف به حدی بود که با مقدورات و امکانات شهرستانی تطبیق نداشت.

اين بار هم گناه عدم مديريت به موقع بحران به گردن جمله ي هميشگي شدت بارشها بيش از انتظار بود افتاد…

در اين ميان براساس اعلام مديرعامل شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور نيز از 145 روستا بحران زده 62 روستا به علت بسته بودن راهها آب و برقشان قطع است و بر اساس گفته اين مقام مسول انسداد راهها و نبود همکاري بموقع ارگانهاي مربوط اين ام را رقم زده است.

با وجود مشکلات موجود سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نيز با بیان اینکه این سازمان در حال امدادرسانی در 18 استان کشور است، گفت: بیشترین عملیات در استان‌های گیلان، ‌مازندران، گلستان، اصفهان و اردبیل به دلیل شرایط جوی در حال اجراست.

براساس آمار اعلام شده در روزهاي اخير بیش از ۱۶ هزار مسافر طی چهار روز گذشته در محورهای مواصلاتی ۲۳ استان متاثر از برف و کولاک، توسط نیروهای هلال‌احمر امدادرسانی شدند.

اما در بين اين امداد رساني ها برخي افراد سودجو اقدام به فروش مايحتاج مردم چندبرابر قيمت واقعي کرده اند که اين موضوع توجه بيشتر مسولان را مي طلبد.

برخي از مردم بحران زده گيلان و مازندران در تماس با باشگاه خبرنگاران از نبود امکانات در شهرهاي خود ناراضي هستند و مواد غذايي چندان زيادي در اختيارشان نيست و امکان خروج از منزل نيز برايشان وجود ندارد.

شهروند ديگري از نبود امکانات برف روبي در شهر رامسر سخن گفت و از امکان ریزش سقف برخی خانه‌ها به دليل سنگيني برف خبرداد.

***قطعي و افت شديد "فشار گاز" در بخش هايي از آمل

مديرعامل شرکت گاز مازندران گفت: بر اثر بارش سنگين برف و مصرف بالاي شهروندان آملي، جريان گاز بخشي از محلات آمل قطع شده است.
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عرب مقصودي به شهروندان آملي توصيه کرد با استفاده از تنها يک وسيله گرمايشي به برقراري جريان گاز کمک کنند.

وي همچنين به قطع گاز ديشب در بابل اشاره كرد و افزود:‌ با تلاش و مديريت نيروي شرکت گاز جريان گاز در اين شهرستان برقرار است.

مديرعامل شرکت گاز استان گفت: گاز مصرفي همه ادارات، کارخانجات، مدارس و مراکز تجاري مازندران قطع است.

بيش از يک ميليون مشترک خانگي و تجاري در مازندران وجود دارد.

***"قطعي گاز" در شهر سردشت

دبير ستاد بحران سردشت با بيان اينکه قطعي از عصر ديروز در 70 درصد از شهر سردشت آغاز شد، گفت: قطعي گاز ديشب کم کم افزايش يافت و مردم را غافلگير و آنان را وادار به استفاده از بخاري هاي نفتي و برقي کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، يوسف کرمي افزود:  قطعي گاز و افت فشار از صبح امروز کاهش يافت و با توجه به آغاز فعاليت ادارات و مغازه ها  انتظار مي رود باز هم افزايش  يابد.

وي گفت: اين اتفاق بر اثر افت فشار سراسري و سرماي شديد در استان هاي مرکزي کشور روي داده است و  هم اکنون نيمي از جمعيت 50 هزار نفري شهر سردشت به علت قطع  گاز و افت فشار  به استفاده از وسايل گرمايشي ديگر روي آورده اند.

اداره هواشناسي سردشت ميزان برودت هوا در اين شهر را  9 درجه  زير صفر اعلام کرد.

اداره آموزش و پرورش سردشت هم  گفت: به علت برودت هوا و يخبندان، مدارس ابتدايي و راهنمايي اين شهرستان امروز در نوبت صبح تعطيل هستند.

شهر سردشت در جنوب آذربايجان غربي و هم  مرز با کشور عراق  قرار گرفته است.

***بحران بارش سنگین برف در گیلان وارد چهارمین روز شد

ارتفاع برف در برخی مناطق گیلان به حدود3متررسیده است

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ براساس اعلام هواشناسی گیلان بارش برف درگیلان دست کم تا اواخرامروز ادامه دارد .درحال حاضرجیرنده و دیلمان با 13 درجه زیرصفر و رودسر با یک درجه زیرصفر سردترین وگرمترین شهرهای گیلان هستند.

مدارس دانشگاه ها ومراکز آموزش عالی امروز برای چهارمین روزپیاپی تعطیل است.

بیشترین مشکلات بارش سنگین برف درگیلان دربخش راه نمایان است. بیشتر راههای روستایی 15 شهرستان گیلان بسته است.

جاده رضوانشهربه انزلی که یکی از راههای اصلی گیلان است نیز به علت بارش سنگین برف و یخبندان بسته است.

پلیس راه گیلان امروزاعلام کرد: آمد وشد در دیگر جاده های گیلان به ویژه اسالم به خلخال– پونل به خلخال و سراوان به فومن به کندی وفقط با زنجیرچرخ امکان پذیراست .

هلال احمر ی ها در 4 روز گذشته به حدود هزار و500 مسافر وشهروند گیلانی امدادرسانی کردند.

توزیع 680 بسته غذایی -217 تخته پتو-70 تخته موکت -1600 کیلوگرم برنج-هزارو 700 کیلوگرم قند وشکر 715کیلوگرم حبوبات –حدود 3 هزارقوطی کنسرو- 310 کیلوخرما بین گرفتارشدگان دربرف وسرما ازدیگر خدمات هلال احمر گیلان است .

317 نجاتگر- 150 امدادگرگیلانی برای خدمات رسانی به مردم تلاش می کنند 37 امدادگر قزوین – تهران واردبیل به همراه 9 دستگاه خودرو به کمک امدادگران شتافته اند.

اگرچه گازهمه مشترکان گیلانی وصل است/ اما برق برخی مناطق گیلان خاموش است/ آب دربرخی مناطقی که برق ندارند قطع است .

***گاز مازندران قطع نمي شود

مدیر عامل شرکت گاز کشور اعلام کرد در صورت صرفه جویی ، گاز مردم مازندران قطع نمی شود.
مهندس قروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: با اشاره به قطع مقطعی گاز دیشب در بخشی از مناطق شهرستان آمل گفت : شرکت ملی گاز در صدد است تا با توجه بر بحرانی شدن اوضاع جوی و معشیتی مردم مازندران به خصوص از رامسر تا نور جریان گاز دراین استان برقرار باشد .

یاد آور می شود از زمان شروع بارش برف از شنبه اخیر تا کنون ارتفاع برف در غرب مازندران به 2 متر رسیده است و جریان برق و آب در بخش زیادی از این مناطق همچنان قطع است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=40916
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه