«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مشخصات کیا سونت 2023 / ورود ارزانترین شاسی بلند کره ای به ایران

کیا سونت 2023 نه تنها در ایران بلکه در تمام بازارهای جهانی به عنوان ارزانترین کراس اوور کیا شناخته می شود که البته در ایران به دلیل ارزش پایین پول ملی، برای عمده اقشار جامعه دست نیافتنی خواهد بود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«میهن صنعت»، اولین خودروهای وارداتی غیر چینی به ایران پس از سالها ممنوعیت واردات، از برند کیا هستند. در این بین کیا سونت 2023 یکی از خودروهای وارداتی از این برند کره ای بوده که کراس اووری اقتصادی در سگمنت B محسوب می شود. کیا سونت نه تنها در ایران بلکه در تمام بازارهای جهانی به عنوان ارزانترین کراس اوور کیا شناخته می شود که البته در ایران به دلیل ارزش پایین پول ملی، برای عمده اقشار جامعه دست نیافتنی خواهد بود. ولی عرضه آن یقینا بازار ملتهب خودرو رو تسکین می دهد. در این بخش به بررسی امکانات و مشخصات کیا سونت 2023 پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید:

مشخصات کیا سراتو 2023 /گل سرسبد سدان های وارداتی کیا در شوروم کوشا خودرو + ویدیو

 

کیا سونت ابتدا به عنوان یک کراس اوور اقتصادی ویژه بازار هند تولید شد. فروش خوب این خودرو در هند، شرکت کیا را تشویق کرد که این کراس اوور B سگمنت را به بازار دیگر کشورهای درحال توسعه و اقتصادی پسند نیز عرضه کند. همین شد که کیا سونت 2023 به بازار کشورهای آمریکای جنوبی، اندونزی و … عرضه شد.

در این بخش می خوانید:

  • مشخصات فنی کیا سونت 2023
  • قیمت کیا سونت 2023

طراحی ظاهری سونت

مشخصات کیا سونت 2023 / ورود ارزانترین شاسی بلند کره ای به ایران

کیا مانند خودروسازان سطح یک دنیا یک زبان طراحی مشترک را در محصولات مختلف خود پیاده سازی می کند که این الگوی طراحی حتی در کیا سونت 2023 هم که یک خودروی اقتصادی و ارزان قیمت محسوب می شود وجود دارد. وجه مشترک همه خودروهای کیا گرافیک چراغ ها و مهمتر از آن جلوپنجره Tiger Nose موسوم به پوزه ببر مانند بوده که در کیا سونت 2023 نیز دیده می شود.

هرچند اقتصادی بودن در ظاهر کیا سونت مشخص است، اما کیا سعی کرده که با پرداختن به جزییات ظاهری جذابیت این خودرو را برای مشتریان بیشتر کند. کیا سونت یک کراس اوور  B سگمنت مانند کیا سلتوس است. البته سونت مقداری از نظر طولی، عرض و ارتفاع و همچنین فاصله بین دو محور نسبت به سلتوس جمع و جور تر است.کیا سونت دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4120، 1790 و 1625 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2500 میلی متر اعلام شده است.

در نمای جانبی خطوط آرک کانند و صافی را در طراحی کیا سونت شاهد هستیم و طراح از هرگونه شلوغ کاری پرهیز کرده است. کیا سونت دارای رینگ های 16 اینچی آلومینیومی بوده که برای کراس اووری با این ابعاد مناسب است. در نمای عقب کیا سونت طراحی کاملا هماهنگی را با نمای جلو دارد. چراغ ها به صورت به هم پیوسته طراحی شده و سپر دارای تریم دو رنگ با دیفیوزر نقره ای رنگ و خروجی های اگزوز مصنوعی است.

طراحی داخلی کیا سونت کوشا خودرو

مشخصات کیا سونت 2023 / ورود ارزانترین شاسی بلند کره ای به ایران

کابین کیا سونت 2023 هم مانند طراحی ظاهری آن بوی اقتصادی بودن می دهد. این اقتصادی بودن از متریال پلاستیک خشک به کار رفته در قسمت های مختلف کابین مشهود بوده که البته کیفیت مناسبی دارد و اصلا بی کیفیت نیست.

نکته مهم کابین کیا سونت ارگونومی خوب و فضای جادار به نسبت ابعاد جمع و جور این خودروست. پشت فرمان سرعت سنج دیجیتالی و نشانگرهای عقربه ای قرار دارند. روی فرمان دایره ای شکل این خودرو هم کلیدهای کنترلی تعبیه شده است. کابین دارای تریم دو رنگ بوده که این تم رنگی در تمام قسمت ها شامل صندلی ها، داشبورد و رودری ها مشهود است.

مشخصات کیا سونت 2023 / ورود ارزانترین شاسی بلند کره ای به ایران

کیا سونت 2023 در میان داشبورد دارای یک نمایشگر لمسی 8 اینچی برای سیستم سرگرمی است که در دو طرف آن کلیدهای فیزیکی میانبر نیز نصب شده اند. دریچه ای سیستم تهویه طراحی عمودی شکل دارند و در اطراف آنها یک فریم با المان های لوزی شکل طراحی شده است.

مشخصات کیا سونت 2023 / ورود ارزانترین شاسی بلند کره ای به ایران

در میان این دریچه ها نیز کلید تنظیم دور فن سیستم تهویه و کلیدهای تنظیم جهت پرتاب باد و دمای سیستم تهویه مطبوع دستی کیا سونت قرار دارند. صندلی ها دارای تودوزی پارچه ای سفید هستند. اما قسمت پشت و کناری صندلی ها دارای چرم مصنوعی مشکی رنگ هستند. در ردیف دوم نیز دریچه سیستم تهویه با پورت شارژ usb برای سرنشینان تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید:
مشخصات کیا پگاس 2023/ملاقات با کیا پگاس در کوشا خودرو

مشخصات فنی کیا سونت 2023

در بخش مشخصات فنی کیا سونت 2023 آمده که دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید 114 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک cvt با قابلیت تعویض دنده های مصنوعی به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود.

کیا سونت نه تنها در ایران، بلکه در هیچ یک از بازارهای جهانی نسخه تمام چرخ محرک ندارد. این موتور هرچند ضعیف و اقتصادی به نظر می رسد، اما جوابگوی کیا سونت سبک وزن بوده و عملکرد خوب و رضایتبخشی را برای این خودرو در مسیرهای شهری و بین شهری رقم می زند. مهمتر آنکه مصرف سوخت این خودرو بسیار پایین خواهد بود.

امکانات ایمنی و رفاهی

کیا سونت 2023 مانند سایر محصولات کیا که توسط کوشا خودرو عرضه می شود، قرار است در سه تیپ پایه، نیمه فول و فول راهی بازار شود. نسخه حاضر در شوروم کوشا خودرو ظاهرا مدل پایه این خودرو بوده که دارای امکانات ایمنی و رفاهی کاملا معمولی شامل دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، فرمان برقی، کروز کنترل، سانروف برقی، دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی 8 اینچی مالتی مدیا، کلیدهای کنترلی روی فرمان، تهویه مطبوع دستی، سنسور پایش باد تایرها و … است.

قیمت کیا سونت 2023

قیمت کیا سونت 2023 هنوز به صورت رسمی توسط کوشا خودرو اعلام نشده و قیمت نسخه های مختلف آن با توجه به سطح آپشن متفاوت است. اما عرضه آن در بورس کالا قطعی شده و تصور ما بر این است که سونت 2023 با قیمتی در محدوده یک میلیارد و 500 میلیون تومان راهی بورس کالا شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=258969
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه