میهن صنعت:

مطهری‌نژاد: تأثیر هتاکی برخی مداحان، دور شدن مردم از مجالس مذهبی است

میهن صنعت: یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه "فعالیت سیاسی حق همه شهروندان ایرانی است"، اظهار کرد: مداحان اگر به دنبال فعالیت سیاسی هستند، باید حزب تشکیل دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، میرزابابا مطهری‌نژاد در گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه آیین‌های سنتی و مداحی نقش انکارناپذیری در ماندگاری پیام عاشورا داشته است، اظهار کرد: مداحان باید مراقب باشند که این رسالت تاریخی خدشه‌دار نشود و این حرکت بزرگ و سازنده را از مسیر خود خارج نکنند.

 

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه "مداحان در مجالس مذهبی نباید اظهارنظر سیاسی کنند"، خاطرنشان کرد: مداحان نباید به حوزه‌هایی که تخصص ندارند وارد شوند. اگر مداحان به دنبال فعالیت سیاسی و تاثیرگذاری در معادلات قدرت هستند از طریق سازوکار قانونی عمل کنند. در سازوکار قانونی، تشکیل حزب پیش‌بینی شده است.

 

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری یکی از اثرات منفی اظهارنظرهای سیاسی و حتی برخی هتاکی و حرمت‌شکنی‌های برخی مداحان را دور شدن مردم از مجالس مذهبی دانست و گفت: فاصله گرفتن مردم از مجالس مذهبی ضربه بسیار بزرگی خواهد بود. مردم با آیین‌های سنتی و مداحی از 1400 سال پیش اخت شده‌اند؛ بنابراین نباید آنها را نسبت به این مجالس بدبین کرد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه "فعالان سیاسی هیچگاه فحاشی نمی‌کنند"، اظهار کرد: امام خمینی(ره) از لفظ آقای کاتر یا آقای شاه استفاده می‌کرد و مقام معظم رهبری هم هیچگاه از ادبیات ناشایستی در مورد دشمنان کشور استفاده نمی‌کنند. بنابراین نباید اجازه داد در قالب ارزش‌های دینی، هتاکی و فحاشی صورت بگیرد.

 

مطهری‌نژاد راهکار مقابله با بداخلاقی‌های برخی مداحان را تبری جستن مسئولان از آنها و همچنین برخورد قضایی دانست و افزود: تعجب می‌کنم که درباره برخی هتاکی‌ها، از یک مقام عالی قضایی سوال می‌شود و وی می‌گوید در این زمینه شکایتی نشده است. چرا مسئولان نظام از این افراد تبری نمی‌جویند و چرا دادستان به عنوان مدعی‌العموم وارد این مسائل نمی‌شود؟

 

به گزارش ایسنا وی در پایان در مورد نقش رسانه‌ها در مقابله با این پدیده نیز گفت: وظیفه اول رسانه اطلاع‌رسانی درباره این وقایع است. رسانه‌ها باید وجود چنین فعالیت‌هایی را بیان کنند و همچنین می‌توانند به افرادی که نظر آنها برای مردم حجت است، مثل علما،‌ سیاستمداران و ائمه جمعه رجوع کنند و نظر آنها درباره این وقایع را بخواهند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=28948
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه