میهن صنعت:

منبع درآمد پولدارترین باشگاه های فوتبال دنیا کجاست؟

میهن صنعت: این باشگاه ها پردرامد ترین باشگاه های فوتبال در سال 2014 بوده اند. رئال مادرید برای دهمین سال متوالی پردرآمد ترین باشگاه دنیا بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» هرگاه بحث اقتصادی فوتبال پیش می‌آید، باشگاه‌های انگلیسی و لیگ برتر انگلیس جزء گروه‌های اول در این زمینه هستند. طیق‌اخرین تحقیقات و مطالعات آماری که توسط موسسه Deloitte انجام‌شده است، 5 تا از باشگاه‌های فوتبال انگلیسی در بین 10 باشگاه ثروتمند فوتبال در دنیا هستند.

 البته باید این نکته را نیز متذکر شد که باشگاه رئال مادرید مانند سال‌های گذشته همچنان پولدارترین باشگاه جهان در سال 2014 شناخته شده است. این دهمین سال متوالی است که باشگاه رئال مادرید اسپانیا پولدارترین باشگاه فوتبال در دنیا شناخته می‌شود.

سال گذشته درآمد این باشگاه رقمی در حدود 550 میلیون یورو بوده است. باشگاه فوتبال منچستریونایتد با درآمد 518 میلیون یورو رتبه دوم را در لیست پردرآمدترین باشگاه‌های فوتبال دنیا در سال 2014 به خود اختصاص داده است.

همشهری یونایتدی ها و یکی از رقبای اصلی منچستریونایتد، یعنی منچستر سیتی نیز در کنار چلسی، آرسنال و لیورپول از لیگ برتر انگلیس جزء باشگاه‌های فوتبالی در دنیا هستند که بیشترین درآمد را در سال 2014 داشته‌اند.

البته رتبه سوم این لیست به قهرمان بوندس لیگا، یعنی باشگاه بایرن مونیخ تعلق دارد. درامد سالانه باشگاه فوتبال بایرن مونیخ در سال 2014 رقمی در حدود 487 میلیون یورو بوده است.

در نمودار زیر میزان درآمد 10 باشگاه پردرآمد فوتبال را در سال 2014 مشاهده می‌کنید. میزان درآمد باشگاه ها به تفکیک درامد حاصل از تبلیغات، درامد حاصل از پخش زنده مسابقات و درآمد در روز بازی ها تقسیم شده است.

همانطور که مشاهده می‌کنید تبلیغات بخش بزرگی از درآمد باشگاه‌های بزرگ را به خود اختصاص داده‌اند. برای مثال تبلیغات به‌تنهایی 270 میلیون یورو از درآمد 474 میلیون یورویی باشگاه پاریس سنت ژرمن را به خود اختصاص داده است.

به‌طورمعمول درآمدهای به‌دست‌آمده در روز بازی ها برای باشگاه ها کمترین بخش را به خود اختصاص داده است.
در نمودار زیر جزی‌ات بیشتر را برای هر باشگاه مشاهده می‌کنید.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=68361
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه