میهن صنعت :

ميلياردر آمريكايي باشگاه فولام را خريد

میهن صنعت : او شركت فلكس. ان. گيت را راه اندازي كرد كه اكنون ۱۶ هزار كارمند دارد و در دسامبر ۲۰۱۱ هم تيم جكسون ويل جگوار را در ليگ فوتبال آمريكا خريد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خان ۶۲ ساله ، ميلياردي است كه در صنعت خودرو سرمايه گذاري كرده و اكنون ششمين آمريكايي شده است كه مالكيت يك باشگاه فوتبال در ليگ برتر انگليس را در اختيار دارد.

در مدتي كه الفايد مصري مالكيت فولام را به عهده داشت اين تيم توانست به رده سوم ليگ برتر انگليس برسد و سهميه رقابت هاي اروپايي را دريافت كند.

جزييات مالي اين نقل و انتقال هنوز به طور رسمي منتشر نشده ولي رسانه ها گزارش داده اند كه ارزش اين قرارداد ۱۵۰ تا ۲۰۰ ميليون پوند است.

خان متولد پاكستان است ودر سال ۱۹۶۷ زادگاهش را به مقصدآمريكا ترك كرد و از ۱۶سالگي شروع به تحصيل در رشته مهندسي را در دانشگاه ايلي نويز آغاز كرد و از اين دانشگاه فارغ التحصيل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، او شركت فلكس. ان. گيت را راه اندازي كرد كه اكنون ۱۶ هزار كارمند دارد و در دسامبر ۲۰۱۱ هم تيم جكسون ويل جگوار را در ليگ فوتبال آمريكا خريد.

اين ميليارد آمريكايي گفت: فولام براي من باشگاهي كامل در بهترين زمان است. مي خواهم شفاف باشم. خودم را مالك فولام نمي بينم ، مرا جزو هواداران باشگاه ببينيد. اولويت من آن است كه مطمئن شوم باشگاه و كريون كاتج در شرايط قابل اطميناني هستند و آينده با ثباتي دارند به گونه اي كه نسل كنوني و آينده به آن افتخار كند.

جكسون ويل جگوار فصل گذشته براي سقوط نكردن مي جنگيد و از ۱۴ مسابقه فقط در دو تاي آن پيروز شد.

الفايد در سال ۱۹۹۷ باشگاه فولام را در ازاي ۳۰ ميليون پوند خريد و سرمايه اين باشگاه را افزايش داد و اين تيم را تا رده سوم جدول ليگ برتر بالا كشيد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=21487
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه