علی دایی تاکید کرد:

می‌توانم از این فصل پرسپولیس یک کتاب بنویسم!/ محرومیت صادقیان سنگین است

میهن صنعت: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران تاکید کرد که محرومیت در نظر گرفته شده برای پیام صادقیان "سنگین" و "زیاد" است. علی دایی همچنین با بیان اینکه می‌تواند از اتفاقات این فصل پرسپولیس یک کتاب بنویسد، گفت: رئیس هیات مدیره باشگاه حداقل 20 برابر من مصاح

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نقل از مهر علی دایی درباره حرکت پیام صادقیان در بازی با فولاد و محرومیت سه ماهه این بازیکن، اظهار کرد: ما هم مخالف کار پیام هستیم. او عمل زشت و غیر ورزشی انجام داد. قبل از آن با بازیکنان تیمم صحبت کرده بودم که به خاطر مسائل هفته اول مراقب باشند. متاسفانه پیام زود از کوره در رفت که شاید این کارش دلایل زیادی داشته باشد که من چون روان شناس نیستم نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم!

وی که روی خط برنامه نود آمده بود، تاکید کرد: در برنامه شما همه چیز بخصوص خطاهای سال قبل پیام گویا بود که خوشبختانه آن حرکت‌ها با یک جلسه محرومیت وی، دیگر تکرار نشد. الان هم به نظرم این محرومیت زیاد است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: با تمام احترامی که برای مسعود مرادی (کارشناس داوری برنامه نود) قائلم باید بپرسم آیا حرکت پیام روی داوران پیش از این سابقه داشته است؟ مطمئنا نه. یکسری مسائل دیگر بود که فصل گذشته پیام مرتکب شد که آن هم با یک جلسه محرومیت حل شد. ما دنبال توجیه نیستیم و همانطور که دیدید خودمان پیام را جریمه کردیم.

وی ادامه داد: من از اکبریان (داور بازی پرسپولیس با فولاد) عذرخواهی می‌کنم ولی باید نگاه کنید وقتی تیم ما دو گل عقب است و خطای واضح هند گرفته نمی‌شود، این اتفاقات رخ می‌دهد. خود اکبریان در گزارش بازی نوشته بود که صادقیان به او توهین نکرده. برایم سئوال است که چرا کمک داور در آن صحنه پرچم نزد.

دایی تاکید کرد: متاسفانه اکبریان یک راست کارت قرمز را به صادقیان نشان داد. این باعث شد عمل بعدی رخ دهد ولی سئوال من این است که آیا مگر با برخوردهای قهری می‌شود، این موارد را اصلاح کرد؟

وی همچنین با اشاره به اتفاقی که چند سال پیش توسط کرار جاسم بازیکن سابق تراکتورسازی رخ داده بود، گفت: قانون باید برای همه یکسان باشد. چطور زمانی که کرار در تیم تراکتورسازی آن حرکت را کرد، با اینکه برخوردش بدتر بود ولی جریمه‌اش کمتر بود؟

"صادقیان سال گذشته به بازیکنان حریف آرنج می‌زد که داوران این خطاها را نمی‌دیدند". سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در این‌باره تصریح کرد: اگر قرار بود جریمه‌ای صورت بگیرد، باید همان سال گذشته می‌شد. اگر  داور سال گذشته لطف می‌کرد و صادقیان را اخراج می‌کرد، این مسائل هم پیش نمی‌آمد!

وی در ادامه عادل فردوسی پور را هم متهم کرد و افزود: من قصد دفاع از حرکت صادقیان را ندارم ولی شما چرا فقط خطاهای مربوط به پیام را نشان می‌دهید؟ قبل از پیام هم بودند بازیکنانی که آرنج می‌زدند. عمل زشت سال گذشته پیام باعث شد که یک جلسه محروم شود. داور همان سال گذشته باید کارت قرمز می‌داد تا سریال آرنج‌ها ادامه پیدا نمی‌کرد!

دایی با تاکید مجدد بر اینکه عدالت باید برای همه باشد، گفت: سال گذشته وقتی پیام آن حرکت را کرد، خودم فکر می‌کردم حداقل سه جلسه محروم شود ولی یک جلسه محروم شد. وظیفه من است که از بازیکنم دفاع کنم ولی شما (فردوسی پور) باید همه را به یک چشم ببینید. قبل از پیام هم اتفاقات مشابه زیاد رخ داده بود ولی هیچ کدام را نشان ندادید.

در این هنگام مجری برنامه نود به خطاهای مشابه از جمله خطای آندرانیک تیموریان روی سینا عشوری اشاره کرد که منجر به محرومیت هافبک استقلال هم شد. با این حال دایی از این توضیح هم قانع نشد و مجددا گفت: اگر برنامه شما می‌خواهد این حرکت‌ها را نشان بدهد، باید همه را نشان بدهد. شما از کنار خیلی از صحنه‌ها و مسائل عین آب خوردن می‌گذرید؛ مثل پرونده افرادی که سرباز بودند. آیا شما به این پرداختی که منشا کارت‌های جعلی از کجا بوده است؟

عادل فردوسی‌پور در پاسخ به این گفته‌ها اعلام کرد تا زمانی که مسئولان نظام وظیفه چیزی را به صورت رسمی اعلام نکنند، پرداختن به این موضوع درست نیست.

با وجود این، سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: این مساله در کدام تیم رخ داده است؟ در یک تیم حدود پنج، شش بازیکن، کمتر یا بیشتر، در سال‌های متمادی چنین چیزی انجام شده است. شما خیلی از مسائل را عنوان نمی‌کنید. حتی این مسئله تا پسر مدیرعامل باشگاه هم پیش رفته است. کمیته انضباطی با این مسئله چه برخوردی کرد؟

دایی مجددا بحث صادقیان را وسط کشید و یادآور شد: آیا برخورد قهری جواب داده است؟ حداقل یک کمکی به صادقیان بکنیم. او نباید سه ماه محروم شود. من برای تیمم نمی‌گویم. خوشبختانه بازیکنان جایگزین خوبی داریم ولی این تصمیمات قهری مثل کسر امتیاز و یا محرومیت تماشاگران کمکی به فوتبال ما نکرده است.

بحث دایی و فردوسی پور با مثال مجری برنامه نود از لوئیز سوارس و گاز گرفتن‌ها و محرومیت‌های این بازیکن بالا گرفت. وی در اینباره اظهار کرد: سوارس یک عمل را سه بار تکرار کرد. در حالی که صادقیان فقط یکبار به داور اعتراض کرده و محروم شده است. بحث آرنج که ارتباطی به اعتراض به داوری ندارد! من دارم حق را می‌گویم.

دایی حتی پا را فراتر از این بحث گذاشت و اکبریان، داور دیدار پرسپولیس با فولاد را مقصر دانست: به نظرم سه ماه محرومیت سنگین است. خود اکبریان عنوان کرده که پیام اهانتی نکرده است. او فوقش باید یک کارت زرد نشان می‌داد و کار تمام می‌شد. در حالی که داور اشتباه کرد و باعث و بانی شروع این اتفاقات تیم داوری بوده است!

مثال فردوسی‌‎پور از دی کانیو و هل دادن داور توسط این بازیکن که منجر به محرومیت 11 هفته‌ای این بازیکن از بازی در لیگ برتر انگلستان شد هم نتوانست دایی را قانع کند. وی در این مورد تصریح کرد: دی کانیو با دو دست آن داور گردن کلفت را هل داد و داور روی زمین افتاد! آیا این حرکت با حرکت صادقیان را یکسان می‌دانید؟! باز هم می‌گویم کار پیام کاملا اشتباه و رفتارش زشت و زننده بود. این حرکت دو روز همه چیز مرا به هم زد. من از باخت به فولاد ناراحت نبودم چون باخت همیشه در فوتبال هست ولی این کار پیام همه چیز ما را زیر سئوال برد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص مشکلات هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و اختلافات رحیمی با سیاسی اظهار کرد: من احترام خاصی برای آقای سیاسی قائلم ولی ایشان حداقل 20 برابر من مصاحبه کرد. تیم ما در این برهه از لیگ به آرامش و حمایت نیاز دارد. اگر تیم ببرد همه بَه بَه و چَه چَه می‌کنند در حالی که وقتی تیم پیروز می‌شود بازیکن به هیچ فردی نیاز ندارد. وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد نیاز به آرامش دارد. اعضای هیات مدیره باید به تیم آرامش بدهند.

دایی با بیان اینکه فقط سه، چهار نفر از اعضای هیات مدیره را می‌شناسد، گفت: اگر فردی با علی دایی یا علیرضا رحیمی مشکل دارد، کاری نکنیم که پرسپولیس ضربه بخورد. از روز اول که کار را شروع کردیم مشکلات زیادی بود که صحبت نکردم. اگر بخواهم می‌توانم از روز اول که کار را برای این فصل شروع کردیم یک کتاب بنویسم!

وی درباره اینکه سیاسی صحبتش درباره تغییر سرمربی پرسپولیس را تکذیب کرده است، یادآور شد: آقای سیاسی گفت من این صحبت را انجام ندادم ولی وقتی ایشان آن حرف‌ها را می‌زد یکی از عوامل باشگاه راه آهن کنار ایشان بوده است.

سرمربی پرسپولیس در پایان با بیان اینکه ضعیفترین بازی دوران مربیگری‌اش، دیدار پرسپولیس مقابل فولاد بوده است، گفت: بازیکنانم حتی یک پنجم کارهایی که از آنها خواسته بودم را انجام ندادند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=55607
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه