نبود نظارت، دانشگاه‌ها را حیاط خلوت رؤسا و معاونین کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدعلی محسنی بندپی،نماینده  مجلس شورای اسلامی ، درباره امتناع دانشگاه‌های علوم پزشکی از پیوستن به حساب واحد خزانه گفت: در حال حاضر هیات امنای دانشگاه‌ها، ماشین امضا و تائیدکننده‌ی هزینه‌هایی شده‌اند که در راستای توسعه دانشگاه‌ها نیست. این دانشگاه‌ها هم‌اکنون بیش از دو هزار حساب فرعی فعال در بانک‌ها دارند و هنوز به طور کامل به حساب واحد خزانه نپیوسته‌اند که نشان‌دهنده ضعف نظارت مجلس و دولت است.

وی در رابطه با چرایی واگذاری نظارت بر هزینه‌کردهای دانشگاه‌ها به هیئت امنای دانشگاه‌ها گفت: علت هیات امنایی اداره شدن دانشگاه‌ها این است که آنها مراکز توسعه کشور هستند و بایستی چارچوب‌ها و غالب‌هایی که برای دستگاه‌های خدماتی دیگر وجود دارد، در مراکز دانشگاهی نباشد.

این نماینده  مجلس در ادامه بیان کرد: ضعف نظارتی مجلس و دولت باعث شده که هیات امنای دانشگاه‌ها به محلی برای تائید هزینه‌هایی شوند که برای توسعه دانشگاه‌ها نبوده است. باید نظارت‌ها را بیشتر کنیم و نگذاریم که این دانشگاه‌ها حیاط خلوت روسا یا معاونین دانشگاه‌ها برای هزینه‌های غیرمتعارف شوند.

بندپی توضیح داد: پیشنهاد ما این است که قالب هیات امنا را برای بخش آموزشی و پژوهشی بودجه‌ی دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ کنیم ولی نظارت‌ بر عملکردها را بیشتر کنیم و نگذاریم این دانشگاه‌ها حیاط خلوت روسا یا معاونین دانشگاه‌ها برای هزینه‌های غیرمتعارف شود.

وی در انتها اظهار داشت: در سراسر دنیا هیات امنایی اداره شدن دانشگاه‌ها و حتی بیمارستان‌ها امری مرسوم است ولی ضعف نظارت ما باعث شده که این اتفاق رخ دهد که آنها به حساب واحد خزانه نپیوندند و اطلاعاتی از درآمدها و هزینه‌های آنها در دست نباشد./تسنیم

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=257271
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه