میهن صنعت:

نمایش اولین تلویزیونهای منحنی 105 اینچی با کیفیت آلترا اچ دی

میهن صنعت: دو شرکت فناوری کره جنوبی ال جی و سامسونگ ماه آینده در نمایشگاه محصولات الکترونیک لاس وگاس از اولین تلویزیونهای آلترااچ دی منحنی با اندازه 105 اینچی رونمایی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نسخه تلویزیون غول آسای ال جی با عنوان اولین و بزرگترین در جهان عرضه می شود از سوی دیگر سامسونگ نیز عبارتهای اولین در جهان ، بزرگترین و منحنی ترین را به طور همزمان به کار برده است.

هر دو تلویزیون دارای پنلهایی هستند که وضوح آنها 5120 در 2160 پیکسل است که این امر وضوح پیکسل آلترااچ دی را فراهم کرده و در فضای افقی اضافی از آن هم فراتر رفته است. فناوری این صفحه نمایش ال سی دی است و ال جی اعلام کرده است که تلاشهای بخش صفحه نمایش این شرکت در فرآیند ترانزیستورهای لایه نازک عامل ماهیت منحنی صفحه نمایش تلقی می شود.

تاکنون نمایشگرهای ال سی دی منحنی به ندرت تولید شده بودند و برای این امر بیشتر او ال ای دی ها در نظر گرفته می شدند.

پنلهای این تلویزیونها با نسبت تصویر 21:9 عرضه شده به این معنا که با یک فیلم مناسب تلویزیونهای هر دو شرکت می توانند محتوای سینمایی را بدون نوارهای مشکی در بالا یا پایین صفحه نشان دهند. اکثر فیلمهای بلو-ری با محتوای سینمایی 21:9 دارای نوارهای مشکی هستند که این نوارها بخشی از ویدئو تلقی می شود، بنابراین به نظر می رسد که صفحه نمایشهای جدید ویدئو را برای انطباق تصویر بسط دهند.

هر دو شرکت با افتخار از این دستاورد خود یاد می کند.

یونگ کی هوانگ نایب رئیس ارشد و رئیس بخش تجارت صفحه نمایش تلویزیون در شرکت ال جی اظهار داشت: نمایشگر ال جی با نوآوری و فناوریهای متمایز جایگاه برتر خود را در بازار نمایشگرها حفظ کرده است این ال سی دی منحنی 105 اینچی، با وضوح 11 میلیون پیکسلی نشان دهنده پیشگامی مستمر در نسل آینده بازار نمایشگرهای تلویزیون است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اچ اس کیم معاون اجرایی بخش نمایشگرهای بصری سامسونگ نیز با ابراز مسرت از نمایشگر 105 اینچی منحنی این تلویزیون را اوج دستاوردهای سامسونگ توصیف کرده که می تواند تجربه یک منحنی واقعی را به مخاطب خود نشان دهد.هر دو تلویزیون در ژانویه سال 2014 در نمایشگاه کالاهای الکترونیک لاس وگاس به نمایش گذاشته می شوند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=35785
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه