میهن صنعت :

نیروگاه بوشهر فعالیتش را از سر گرفت/ برق تولیدی روزهای آینده وارد شبکه سراسری می‌شود

میهن صنعت : سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت که نیروگاه بوشهر دیروز (شنبه) فعالیتش را بعد از ۲ ماه و نیم مجدداً از سر گرفت و برق تولیدی آن روزهای آینده وارد شبکه سراسری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفت وگو فارس، از راه‌اندازی مجدد نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: این نیروگاه که به مدت 2 ماه و نیم به منظور تعویض و جایگزینی یک سوم سوخت آن (54 مجتمع سوخت مصرف شده) و انجام تعمیرات نیمه اساسی دوره اول نیروگاه، خاموش شده بود، دیروز (شنبه) دهم خرداد ماه مجدداً فعالیتش را از سر گرفت.

وی عنوان کرد که با شروع راه‌اندازی نیروگاه ظرف روزهای آینده و با گرم شدن قلب رآکتور، برق تولیدی به شبکه برق سراسری متصل می‌شود.

کمالوندی اضافه کرد: باید مدار اول و دوم به تدریج گرم شود و همزمان آزمایشات هیدرولیک روی این دو مدار تحت فشار انجام ‌شود و ضمن رصد سیستم‌های مختلف به تدریج با تولید قدرت و انتقال آن به توربین‌ها، ژنراتور مولد برق به حرکت در ‌آید و متعاقبا برق تولیدی به میزان یک هزار مگاوات مجدداً به شبکه سراسری برق انتقال ‌یابد.

کمالوندی توضیح داد: همه نیروگاه‌ها سالانه بخشی از سوختشان تعویض و سوخت جدید جایگزین می‌شود و سوخت مصرف شده به استخر جنبی رآکتور منتقل تا متعاقبا بعد از خنک شدن، در مسیر فرآیند بعدی قرار گیرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: نیروگاه بوشهر بعد از 330 روز فعالیت (البته یک ماه بیشتر از مدت پیش بینی شده که بنا به درخواست وزارت نفت و نیرو برای پاسخگویی به سرمای زمستان فعالیت کرد) اواخر سال 1392 فعالتیش متوقف و روز گذشته بعد از انجام تست‌ها و آزمایشات مختلف و تعویض سوخت با سوخت جدید و … بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفت.

لازم به ذکر است به طور معمول زمان در نظر گرفته شده برای فعالیت نیروگاهی با ظرفیت نیروگاه بوشهر، 300 روز است و بایستی 60 روز فعالیت آن متوقف تا تعمیرات نیمه اساسی، بازرسی‌های فنی به خصوص از بخش‌های اصلی مانند پمپ‌ها، کندانسور‌های مربوط به مدارهای اول و دوم، نصب برخی تجهیزات، تست‌ها و تعویض سوخت و … انجام شود و بعد از آن فعالیت نیروگاه از سر گرفته می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=50017
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه