«میهن صنعت» گزارش می دهد:

هند و اروپا در یک قدمی جنگ تجاری با ترامپ

وضع تعرفه‌های سنگین بر روی فولاد و آلومینیوم از سوی دونالد ترامپ خشم اروپا را به همراه داشته است.اتحادیه اروپا و هند در اقدامی تلافی جویانه فهرستی از کالاهای آمریکایی که قرار است مالیات های سنگین بر روی آنها وضع شود را به سازمان تجارت جهانی ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، وضع تعرفه‌های سنگین بر روی فولاد و آلومینیوم از سوی دونالد ترامپ خشم اروپا را به همراه داشته است.اتحادیه اروپا و هند در اقدامی تلافی جویانه فهرستی از کالاهای آمریکایی که قرار است مالیات های سنگین بر روی آنها وضع شود را به سازمان تجارت جهانی ارسال کردند.

بنا به اعلام اتحادیه اروپا، تعرفه های گمرکی تعیین شده از سوی دونالد ترامپ برای فولاد و آلومینیوم می تواند به ترتیب به 1.5 میلیارد دلار و 100 میلیون دلار برسد.

اروپا در اقدام تلافی جویانه خود، محصولات فولادی، آلومینیومی و همچنین صنعتی، کشاورزی و مواد غذایی را مورد هدف قرار داده است.

مقامات هندی با تعرفه 31 میلیون دلاری بر روی آلومینیوم و تعرفه 134 میلیون دلاری برای فولاد مواجه خواهند شد.

محصولاتی مانند روغن سویا، روغن پالم و بادام زمینی در میان فهرست هند وجود دارد.

در سال ۲۰۰۲ میلادی، اتحادیه اروپا تحت موضوع «جنگ فولاد» تهدید کرد که بر روی یکسری از محصولات آمریکایی مالیات سنگین وضع می کند و در آن فهرست علاوه بر محصولات فولاد، مرکبات، سیب، عینک آفتابی، دستگاه فتوکپی و دیگر کالاها قرار داشتند و ایالات متحده قبل از اینکه اتحادیه اروپا آنها را اعمال کند، از موضع خود دست کشید.

انتهای پیام/ 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=153016
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه