میهن صنعت :

وجود 2.7 میلیارد تن ذخایر زغال سنگ در طبس

میهن صنعت : مدیر عامل شركت زغال سنگ طبس از وجود 2 میلیارد و 700 میلیون تن ذخایر زغال سنگ در منطقه طبس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، رمضان كریتی ثانی با بیان این مطلب گفت: از میزان ذخایر موجود طبس، 1.3 میلیارد تن آن، زغال سنگ «كك شو» و 1.4 میلیارد تن زغال سنگ «حرارتی» است.

وی افزود: طبق آمارهای موجود، حدود 19 تا 20 درصد هزینه ها در كوره بلند فولادسازی، مربوط به مصرف كك است كه در نتیجه، توجه به این موضوع، نقش به سزایی در كاهش هزینه ها و جلوگیری از واردات كك خواهد داشت.

مدیر عامل شركت زغال سنگ طبس با اشاره به اینكه اكنون در حوزه طبس، اكتشاف 4 منطقه شامل نای بند، پروده، مزینو و آبدوغی شروع شده است، گفت: در منطقه نایبند به دلیل تكتونیك خاص آن، امكان استقرار مكانیزاسیون وجود ندارد و این منطقه 200 میلیون تن زغال سنگ كك شو دارد.

وی افزود: منطقه پروده، تكتونیك آرامی دارد و قابلیت استفاده از مكانیزاسیون در آن مهیاست، اكتشافات این منطقه تقریبا تكمیل شده و اكتشافات جدید شروع شده است. میزان ذخیره قطعی آن نیز 1/1 میلیارد تن است كه تاكنون 398 میلیون تن برنامه طراحی و استخراج صورت گرفته است. برای پروده 1، برنامه 25 ساله دارد كه در حال استخراج است و ظرفیت استخراج آن 5/ 1 میلیون تن زغال سنگ است كه باید 750 هزار تن كنسانتره از آن تولید شود. این پروژه فعال است و جزو پروژه های موفق زغال سنگ است.

كریتی ثانی گفت: منطقه سوم، «مزینو و كوچك علیها» است كه 4/ 1 میلیارد تن ذخیره شناسایی شده دارد و منطقه آبدوغی نیز به عنوان مهمترین منطقه، به تازگی پی جویی های آن آغاز شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14025
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه