رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وضعیت تولید بحرانی است/ هنوز باور نکرده ایم در جنگ اقتصادی هستیم

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: مشکل اینجاست که دولت و مجلس آنطور که باید باور نکرده است که کشور در جنگ اقتصادی بوده و اگر زود برای بحران های پیش رو فکری نکنیم‌ واحدهای تولیدی به مرز تعطیلی کشیده خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: بعد از حضور دکتر رحمانی در وزارت صنعت شاهد هماهنگی بین بخش صنعت و وزارت صنعت بوده ایم.

عزیز اکبریان در ادامه افزود: حضور پر رنگ دولتی ها و البته بخش خصوصی نشان می دهد که کمربندمان برای عبور از جنگ اقتصادی بسته ایم و وزارت صنعت باید تمرکز ویژه ای بر روی‌بخش تولید، برای عبور از بحران پیش رو داشته باشد.
 
وی‌گفت: احساس می کنم هنوز این باور در دولت و مجلس به وجود نیامده که در جنگ اقتصادی هستیم. ما باید تلاش کنیم که خواب دشمن برای تضعیف ایران ناکام بماند چرا که هدف دشمن فشار اقتصادی و رسیدن به نارضایتی عمومی است.
 
رئیس کمیسیون صنایع ع معادن مجلس گفت: یکی از برنامه های دشمن کاهش دسترسی ایران به مواد اولیه تولید است و اگر دیر بجنبیم بسیاری از کارگاه های تولیدی در آینده نزدیک تعطیل می شوند. ۶۵ درصد افزایش هزینه های تولید و ۱۵ درصد افزایش مبادلات ارزی تولید را با چالش جدی مواجه کرده است.
 
وی افزود: عدم اطمینان در سرمایه گذاری باعث شده که حتی سرمایه گذاران داخلی نیز از ایران رفته و در کشورهایی نظیر ترکیه سرمایه گذاری کنند.
 
عزیز اکبریان با گلایه از بخشنامه های متعدد بانک مرکز‌ی در خصوص صادرات کالا و بازگشت ارز به کشور گفت: بخشنامه هایی که بانک مرکزی در خصوص ورود ارز به کشور گذاشته است بسیار پیچیده بوده و بخش صادرات را فلج کرده است. تاجر خارجی دیگر اعتمادی به تاجر ایرانی نمی کند و این فاجعه است. ما که بارهای این بخشنامه ها را  خوانده ایم متوجه مطلب نشده و ندانستیم که صادرکننده در نهایت باید چه کند!!!
 
وی گفت: افزایش نقدینگی در کشور باعث رونق تولید در شرایط فعلی نمی شود. در ۱۰‌ساله گذشته رشد اقتصادی به طور متوسط ۲.۲ درصد بوده اما رشد نقدینگی حدود ۲۶ درصد است که متاسفانه این حجم نقدینگی به سمت بخش تولید سرازیر نمی شود.
 
رئیس کمیسون صنایع و معادن گفت: تامین مواد اولیه و یا واردات مواد اولیه بدون انتقال ارز پیشنهاد ما به دولت است. باید در جایی که امکان تولید وجود ندارد اجازه واردات بدون ارز داده شود.
 
داشتن برنامه مدون برای صادرات و جلوگیری از واردات کالاهایی که تولید داخل دارند بسیار حائز اهمیت است و البته که در این مورد عملکرد خوبی داشته ایم.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=179344
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه